جدی 05, 1395 09:10 Asia/Kabul
  • سرتیپ سلامی: با آزادسازی حلب سیاست‌های آمریکا ناکام ماند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: آرمان آمریکا برای ورود دوباره به سرنوشت سیاسی منطقه خاورمیانه با آزادی سازی حلب در شمال سوریه، سقوط آزاد کرد.

سردار سرتیپ "حسین سلامی" جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه‌شب در گفت و گو با شبکه اول تلویزیون ایران افزود: هدف آمریکا از حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه، گسترش ناآرامی‌ها به لبنان، عراق و سپس ایران بود، تا نظام جدیدی را در خاورمیانه شکل دهد.

سردار سرتیپ سلامی تصریح کرد: با آزادسازی حلب، آمریکا دریافت که قادر به مدیریت منطقه نیست و سیاست‌های این کشور، رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی با شکست مواجه شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: حزب الله لبنان امروز به قدرت منطقه تبدیل شده و پیامد نبرد حزب الله در سوریه با تروریست‌ها شکوفایی جبهه وسیع مقاومت در کل منطقه بوده است.

سردار سرتیپ سلامی، صبر ارتش سوریه و جبهه مقاومت را عامل محاصره تروریست‌ها در حلب و تسلیم آنان دانست و افزود: رد پای کشورهای حامی تروریست‌ها در شش سال جنایت گروه‌های تروریستی در سوریه مشخص است چرا که برخی رژیم‌های منطقه می‌خواهند رویای سیطره منطقه‌ای را تجربه کنند اما در این خصوص عاجز هستند.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه پنج‌شنبه‌شب گذشته 3 جدی در بیانیه‌ای، آزادسازی کامل شهر حلب از اشغال تروریست‌ها و پاکسازی کامل آن را اعلام کرد.
 

کلیدواژه