حمل 11, 1403 15:14 Asia/Kabul
  • شروط مقاومت فلسطین برای موفقیت مذاکرات آتش‌بس
    شروط مقاومت فلسطین برای موفقیت مذاکرات آتش‌بس

مقاومت فلسطین در باریکه غزه شروط خود برای موفقیت در مذاکرات دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسیران با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

قطعنامه آتش‌بس فوری در باریکه غزه در ماه مبارک رمضان، عصر دوشنبه (۲۵ مارس) پس از چند ماه جنگ در غزه در شورای امنیت سازمان ملل متحد به تصویب رسید، اما با وجود گذشت ۱۹ روز از ماه رمضان همچنان اجرایی نشده است.

۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه ارائه شده توسط اعضای غیردائم این شورا برای برقراری آتش بس فوری در غزه رای مثبت دادند و از آن حمایت کردند.

آمریکا به عنوان عضو دائم این شورا، رای ممتنع داد و به این ترتیب قطعنامه برقراری آتش بس در غزه به تصویب رسید.

قطعنامه تصویب شده بر ضرورت برقراری آتش‌بس فوری طی ماه مبارک رمضان، احترام طرفین به آن و منتهی شدن این آتش‌بس به آتش‌بس پایدار تاکید دارد.

قطعنامه شورای امنیت همچنین آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسیران و تضمین دسترسی به کمک‌های بشردوستانه را خواستار است.

به گزارش رادیو دری، جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین روز شنبه با صدور بیانیه ای مشترک اعلام کردند، موفقیت مذاکرات آتش بس به توقف کامل جنگ در باریکه غزه، خروج تمام نظامیان اشغالگر از منطقه، بازگشت آوارگان و ورود کمک‌های انساندوستانه به باریکه غزه بستگی دارد. 

در این بیانیه تاکید شده است، جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی هرگونه طرح  سیاسی را که واقعیت جدیدی در باریکه غزه ایجاد کند، رد می‌کنند.

بیانیه گروههای مقاومت فلسطینی درباره برقراری آتش بس در باریکه غزه در حالی منتشر شد که مراسم تحلیف کابینه جدید تشکیلات خودگردان فلسطین قرار است فردا( یکشنبه) برگزار شود.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین چند روز پیش «محمد مصطفی» معاون نخست‌وزیر و وزیر اقتصاد در دولت‌های قبلی تشکیلات خودگردان را مامور تشکیل کابینه جدید کرد.

برخی گمانه زنی ها حکایت از این دارد که کابینه جدید قصد مدیریت باریکه غزه را دارد.

رژیم صهیونیستی برای یکصد و هفتاد و ششمین روز متوالی در حال جنگ و نسل‌کشی  فلسطینیان در باریکه غزه است و با انجام حملات به مناطق مختلف، همچنان به بمباران ساکنان این منطقه که با قحطی و سوء تغذیه روبه‌رو هستند، ادامه می‌دهد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، از آغاز جنایت‌های رژیم صهیونیستی در باریکه غزه در هفتم اکتبر گذشته تاکنون نزدیک به ۳۳ هزار فلسطینی شهید و ۷۵ هزار نفر نیز مجروح شده‌اند که بیشتر قربانیان این حملات، زنان و کودکان هستند. 

تداوم حملات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری و غزه

کلیدواژه