حمل 29, 1403 18:31 Asia/Kabul
  • واکنش اردوغان به حمله تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی
    واکنش اردوغان به حمله تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی

رئیس‌جمهوری ترکیه در حمایت از عملیات تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت: سران این رژیم تنها عاملان تشدید تنش‌ها در غرب آسیا هستند.

به گزارش رادیو دری، رجب طیب اردوغان در اظهاراتی درباره تجاوز اخیر اسرائیل به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق افزود: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ودیگر سران این رژیم تنها مقصران تنش‌های اخیر در غرب آسیا هستند.

او نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به تلاش برای ایجاد یک جنگ منطقه‌ای متهم و تصریح کرد: نتانیاهو در تلاش است برای ماندن در قدرت، جنگ در غزه را طولانی کند.

رئیس جمهوری ترکیه حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه را به عنوان آخرین مورد از تنش‌آفرینی‌های این رژیم یادآور شد و بر لزوم افزایش تلاش‌های جهان اسلام برای متوقف کردن حملات وحشیانه این رژیم  و مجازات آن به دلیل جنایت‌ علیه بشریت تاکید کرد.

 رژیم نسل کش اسرائیل دوشنبه اول آوریل 2024 در اقدامی تروریستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق حمله کرد که به شهادت هفت نفر از مستشاران ارشد نظامی ایران منجر شد.

در پاسخ به این جنایت، بامداد روز یکشنبه (14آوریل) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک پهپاد و موشک به سوی سرزمین های اشغالی، اقدام به تنبیه این رژیم متجاوز کرد.

رژیم صهیونیستی همچنین از هفتم اکتبر گذشته با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، از آغاز جنایت‌های رژیم صهیونیستی در باریکه غزه در هفتم اکتبر گذشته تاکنون بیش از 33هزار و843 فلسطینی شهید و 76 هزار و575 نفر مجروح شدند که بیشتر قربانیان این حملات، زنان و کودکان هستند. 

اردوغان: در غزه شاهد جنایت علیه بشریت هستیم

حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق

 

کلیدواژه