جوزا 09, 1403 18:22 Asia/Kabul
  • مقام صهیونیست: جنگ در غزه تا هفت ماه دیگر ادامه دارد
    مقام صهیونیست: جنگ در غزه تا هفت ماه دیگر ادامه دارد

رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مدعی شد که جنگ علیه نوار غزه، دست‌کم هفت ماه دیگر ادامه دارد.

به گزارش رادیو دری، «تساحی هنگبی» رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه با اشاره به تصمیم این رژیم برای ادامه جنگ علیه غزه، درباره حملات ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه رفح ادعا کرد: تاکنون بر ۷۵ درصد محور «فیلادلفیا» در مرز میان نوارغزه با خاک مصر مسلط شده ایم.

این در حالی است که بر اساس معاهده سازش مصر و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۷۹، محور فیلادلفیا یا صلاح الدین به عنوان یک منطقه حائل در داخل نوار غزه و به موازات مرز با مصر به طول ۱۴ کیلومتر از گذرگاه کرم ابوسالم تا ساحل غزه در دریای مدیترانه ایجاد شد.

رژیم صهیونیستی تا سال ۲۰۰۵ کنترل محور فیلادلفیا را به عنوان بخشی از حوزه قضایی تحت اختیار خود در دست داشت، اما با عقب‌نشینی از این منطقه کنترل آن را به تشکیلات خودگردان واگذار کرد. نیروهای تشکیلات خودگردان تا سال ۲۰۰۷ کنترل این منطقه را بر عهده داشتند. در همان سال پس از مذاکراتی هجده ماهه توافق امنیتی جدید میان قاهره- تل‌آویو به امضا رسید که بر اساس آن ۷۵۰ نفر از گارد مرزی مصر اجازه یافتند مجهز به سلاح‌های سبک در این منطقه حضور پیدا کنند.

رژیم صهیونیستی در هشت ماه گذشته جنایات فجیع و بی سابقه ای را علیه مردم بی دفاع غزه مرتکب شده که واکنش های گسترده ای را در سراسر جهان در پی داشته است.

واکنش دبیرکل حزب الله لبنان به حمله رژیم صهیونیستی به رفح

آنروا: حمله اسرائیل به آوارگان فلسطینی در رفح وحشتناک است

 

کلیدواژه