سنبله 09, 1403 11:40 Asia/Kabul
  • غزه
    غزه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با طرح پیشنهادی دبیرکل سازمان ملل متحد مبنی بر آتش بس یک هفته‌ای در باریکه غزه موافقت کرد.

به گزارش رادیو دری، «جهاد طه» سخنگوی جنبش حماس در گفت و گو با وبسایت "العربی الجدید" گفت، حماس از همه سازمان‌ها و نهادهای بشردوستانه می‌خواهد که به وظایف بشردوستانه خود در قبال مردم فلسطین در باریکه غزه عمل کنند و اشغالگران صهیونیست نیز باید با آتش‌بس موافقت کنند.

وبسایت "العربی الجدید" به نقل از منابع مصری نیز گزارش داد طی چند روز آینده یک آتش بس بشردوستانه در غزه برای اجرای کمپین واکسیناسیون فلج اطفال آغاز خواهد شد.

منابع مصری تأکید کردند آتش بس مورد انتظار از سه تا پنج روز در ساعات روز ادامه خواهد داشت و شامل مناطقی که نیروهای ارتش اسرائیل در آن حضور دارند، نخواهد بود.

در همین حال  وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه اعلام کرد ، رژیم اشغالگر طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۴ کشتار شده که در نتیجه آن ۶۸ نفر شهید و ۷۷ نفر نیز زخمی شدند.

طبق اعلام وزارت بهداشت غزه، با احتساب این شهدا از ابتدای جنگ ضد باریکه غزه از هفتم اکتبر گذشته تا کنون ۴۰ هزار و ۶۰۲ فلسطینی شهید و ۹۳ هزار و ۸۵۵ نفر زخمی شده‌اند.

با گذشت حدود ۱۱ ماه از جنگ ضد باریکه غزه، درگیری‌های شدید میان نظامیان رژیم اشغالگر و مبارزان مقاومت در مناطق مختلف این باریکه در جریان است.

این جنگ که رژیم صهیونیستی آن را با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر ۲۲۰۳ به راه انداخت، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

خودداری نظامیان صهیونیست از بازگشت به جنگ غزه

درخواست اتحادیه اروپا برای آتش بس سه روزه در غزه

کلیدواژه