سنبله 09, 1403 11:48 Asia/Kabul
  • غزه
    غزه

شبکه الجزیره در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با وقفه جنگی سه روزه برای واکسیناسیون کودکان در غزه و نه آتش‌بس موافقت کرده است.

شبکه الجزیره بامداد امروز (جمعه) در گزارش خود آورده: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که درپی تایید نخستین مورد ابتلا به فلج اطفال در نوزادی در غزه پس از 25 سال، جنگ به‌طور موقت و به صورت منطقه‌ای متوقف خواهد شد تا واکسیناسیون فلج اطفال برای صدها هزار کودک این منطقه امکان‌پذیر شود.

همچنین در ادامه گزارش الجزیره آمده است: براساس توافق انجام شده حملات قرار است به مدت هشت ساعت در روز و از ساعت شش صبح تا سه بعداز ظهر متوقف شود.

الجزیره افزود: گفته شده است که تعداد روزهای توقف جنگ دست‌کم سه روز است و بنابراین به طور بالقوه ممکن است بعد از آن نیز تمدید شود.

رژیم صهیونیستی در نهایت از ترس آنکه همه گیری فلج اطفال در غزه به سرزمین‌های اشغالی نیز گسترش یابد با توقف سه روزه جنگ به منظور واکسیناسیون در این باریکه موافقت کرده است. اکنون سازمان جهانی بهداشت مسئولیت این اقدام را برعهده گرفته است.

این در حالیست که جنبش جهاد اسلامی فلسطین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی پیشنهادهای آتش‌بس در غزه را رد کرده است.

درهمین ارتباط، "جهاد طه"، سخنگوی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) نیز پیشتر گفت که این جنبش با طرح پیشنهادی دبیرکل سازمان ملل مبنی بر آتش بس یک هفته‌ای موافق است.

جهاد طه، تصریح کرد که حماس موافقت خود را درست از همان روز 16 آگوست ماه جاری میلادی که آنتونیوگوترش، دبیرکل سازمان ملل آتش‌بس یک هفته‌ای را اعلام کرد، اعلام کرده است. سخنگوی حماس گفت: این جنبش همچنین از همه سازمان‌ها و نهادهای بشردوستانه می‌خواهد که به وظایف بشردوستانه خود در قبال مردم فلسطین در نوار غزه عمل کنند و اشغالگران نیز باید با این آتش‌بس موافقت کنند.

رژیم جعلی صهیونیستی اسرائیل از هفتم اکتبر 2023 با حمایت همه‌جانبه آمریکا و برخی کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال این جنایات، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی رژیم نامشروع اسرائیل شده است.

کلیدواژه