سنبله 09, 1403 16:38 Asia/Kabul
  • غزه
    غزه

به گزارش­ رادیو دری به نقل از فلسطین الان؛ در ادامه حملات هوایی ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مختلب باریکه غزه از جمله شهر غزه، اردوگاه‌های الشاطی، النصیرات و شهر دیرالبلح، دست کم ۵۴ فلسطینی از جمله کودکان شهید و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

خبرنگار الجزیره نیز اعلام کرد که نیروهای اشغالگر بعد از ۲۲ روز عملیات نظامی در خان‌یونس در جنوب باریکه غزه ، از این منطقه عقب‌نشینی کردند.

نیروهای امدادی بعد از خروج نیروهای اشغالگر از مناطق مختلف خان‌یونس پیکر ۹ شهید فلسطینی را کشف کردند.

از سوی دیگر، نیروهای صهیونیستی امروز منطقه المواصی در غرب رفح واقع در جنوب باریکه غزه را بمباران کردند.

اشغالگران خیابان العجارمه در اردوگاه جبالیا واقع در شمال باریکه غزه را هم بمباران کرده و تعدادی از فلسطینی‌های غیرنظامی از جمله چند کودک را شهید و زخمی کردند.

منابع پزشکی نیز گزارش دادند که از بامداد امروز تاکنون ۲۳فلسطینی در مناطق مختلف باریکه غزه شهید شدند.

در ادامه دومین روز و بزرگترین عملیات نظامی ارتش اسرائیل در کرانه باختری رود اردن از سال ۲۰۰۲، بیش از ۲۰ فلسطینی دیگر شهید شدند.

 رژیم اشغالگر قدس در ادامه عملیات تجاوزگرانه خود در کرانه باختری اشغالی، تخریب بخش‌هایی از مسجد «خالد بن الولید» در بخش شرقی شهر جنین را آغاز کرد.

اشغالگران قدس پس از حمله به منزل اسید لباده، جوان فلسطینی را در نابلس بازداشت کردند .

گردان‌های شهدای الاقصی در شهر جنین هم در پاسخ به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در باریکه غزه و کرانه باختری رود اردن و در حمایت از مردم فلسطین با استفاده از مسلسل  شماری از نظامیان رژیم اشغالگر قدس را مجروح شدند.

رژیم جعلی صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری رود اردن ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی رژیم نامشروع صهیونیستی شده است.

طبق اعلام وزارت بهداشت غزه، از ابتدای جنگ ضد باریکه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون ۴۰ هزار و ۶۰۲ فلسطینی شهید و ۹۳ هزار و ۸۵۵ نفر هم زخمی شده‌اند.

با گذشت حدود ۱۱ ماه از جنگ علیه نوار غزه، درگیری‌های شدید میان نظامیان رژیم اشغالگر و مبارزان مقاومت در مناطق مختلف این باریکه در جریان است.

این جنگ که رژیم صهیونیستی آن را با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر ۲۲۰۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه انداخت، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

در همین راستا، رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به روند جنگ علیه نوار غزه و تلفات نظامیان رژیم صهیونیستی اذعان کرده‌اند که وعده‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم طی حدود ۱۱ ماه گذشته درباره کسب پیروزی در جنگ و نابودی حماس، توخالی و عوام فریبانه بوده است.

وزارت بهداشت غزه از بحران در بیمارستان های این منطقه خبر داد

کلیدواژه