سنبله 11, 1403 16:34 Asia/Kabul
  • جنگ طلبی نتانیاهو گروگان های اسراییلی را به کشتن داد
    جنگ طلبی نتانیاهو گروگان های اسراییلی را به کشتن داد

کشف اجساد ۶ گروگان اسراییلی در یک تونل زیرزمینی در جنوب نوار غزه موجی از خشم واعتراض را در سرزمین های اشغالی علیه نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برانگیخته است.

به گزارش رادیو دری، با گذشت حدود 11 ما از آغاز جنگ خونبار صهیونیستها علیه مردم بی دفاع غزه و کارشکنی های مداوم نتانیاهو در مسیر آتش بس، ارتش رژیم صهیونیستی جسد ۶ گروگان اسراییلی را در یک تونل زیر شهر رفح پیدا کرده است که در بمباران های ارتش این رژیم کشته شده اند.

بنابر اعلام ارتش اسراییل،  این  گروگان ها که  دو زن و چهار مرد بوده اند و یکی از آنها گلدبرگ پولین، شهروند امریکایی-اسرائیلی است، حداکثر یک یا دو روز پیش از پیدا شدن اجسادشان کشته شده اند.

انتشار خبر غیر رسمی کشف ۶ جسد اسیر صهیونیست، ‌موج جدیدی از ناآرامی های خیابانی را در سرزمین های اشغالی رقم زد و معترضان در تظاهرات شب گذشته خود، کناره‌گیری فوری نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام را خواستار شدند.

خانواده های اسرای صهیونیست از سندیکای کارگران و موسسات دیگر خواستند که به اعتصابات بپیوندند.

تظاهرات یکشنبه شب معترضان در سرزمین های اشغالی به درگیری با پلیس کشیده شد.

باوجود تلاش مقاومت فلسطین برای حفاظت از جان اسرای صهیونیست، اما به دلیل ریخته شدن هزاران تن بمب روی نوار غزه، بسیاری از اسرای صهیونیست به همراه محافظانشان در تونل ها و ساختمان های این منطقه کشته شدند.

این  افراد هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به اسارت نیروهای حماس درآمدند.

 

کلیدواژه