سنبله 12, 1403 18:58 Asia/Kabul
  • آغاز اعتصابات سراسری ضد نتانیاهو در فلسطین اشغالی
    آغاز اعتصابات سراسری ضد نتانیاهو در فلسطین اشغالی

همزمان با افزایش خشم عمومی از نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل ناتوانی وی از دستیابی به توافق مبادله اسرا، اعتصاب سراسری در اراضی اشغالی فلسطین از روز دوشنبه آغاز شد.

به گزارش رادیو دری، در چارچوب این اعتصاب فراگیر در فلسطین اشغالی، پروازهای خروجی از فرودگاه بین المللی بن گوریون در روز دوشنبه متوقف شد.

دانشگاه ها، بنادر و برخی از فروشگاه ها هم در رژیم صهیونیستی تعطیل شدند.

همچنین کارکنان وزارتخانه های دولتی دست از فعالیت کشیدند و مکاتب فقط برای ساعاتی باز بودند.

روزنامه عبری معاریو گزارش داد که 95 درصد از مقامات محلی اسرائیل از صبح امروز دوشنبه در اعتصاب شرکت کرده‌اند.

اعتصابات به دنبال تظاهرات گسترده شبانه در تل آویو و سایر شهرها آغاز شده که بزرگترین اعتراضات از زمان آغاز جنگ غزه (7 اکتبر 2023) محسوب می‌شود.

در تظاهرات شب گذشته 700 هزار نفر شرکت داشتند که بیش از 500 هزار نفر از آن‌ها صرفا در تل آویو تجمع کرده بودند.

روز یکشنبه بعد از اینکه رژیم اسرائیل اعلام کرد نیروهایش اجساد شش نفر از اسیران را کشف کرده اند، خشم عمومی علیه نتانیاهو تشدید شد.

هیستادروت (Histadrut) بزرگترین اتحادیه کارگری در سرزمین های اشغالی، روز گذشته خواستار برگزاری اعتصابات شد و کابینه نتانیاهو را برای بازگرداندن ۱۰۱ نفر از افرادی که همچنان در اسارت بسر می برند، تحت فشار قرار داد.

آرنون بار دیوید رئیس این اتحادیه گفت: نتانیاهو برای جلوگیری از آسیب دیدن ائتلاف حکومت خود هرگونه توافق احتمالی را خنثی می کند.

این در حالی است که بتسالل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از مشاور قضایی کابینه تل آویو خواسته است با طرح شکایت، از دادگاه عالی بخواهد که اعتصاب اتحادیه کارگری را لغو کند.

نتانیاهو نیز اعتصاب سراسری کارگران در سرزمین های اشغالی فلسطین را محکوم کرده و آن را به معنی حمایت از یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس دانسته است.

تظاهرات گسترده در سرزمین های اشغالی ضد نتانیاهو

جنگ طلبی نتانیاهو گروگان های اسراییلی را به کشتن داد

کلیدواژه