سنبله 17, 1403 10:04 Asia/Kabul
  • جهاد اسلامی: آمریکا شریک جنایات رژیم صهیونیستی است
    جهاد اسلامی: آمریکا شریک جنایات رژیم صهیونیستی است

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به کشته شدن زن آمریکایی حامی مردم فلسطین به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در کرانه باختری اعلام کرد، دولت آمریکا شریک جنایات رژیم صهیونیستی است.

به گزارش رادیو دری، جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه اعلام کرد، کشته شدن فعال حقوق بشری آمریکایی از سوی رژیم اشغالگر قدس جنایت جنگی جدیدی است که به مجموعه جنایات رژیم صهیونیستی اضافه شده است.

جهاد اسلامی فلسطین در این بیانیه تاکید کرد، سکوت دولت آمریکا در قبال جنایات رژیم اشغالگر قدس آن را در شراکت کامل با این رژیم قرار می‌دهد و تمایزی که دولت آمریکا بین شهروندانش قائل می شود، تحقیر تمام ارزش‌هایی است که ادعا می‌کند و فرقی بین کسانی که توسط نظامیان رژیم اشغالگر در اسارت کشته می‌شوند و چه در جهت همبستگی با مردم فلسطین، وجود ندارد.

«عایشه نور ازگی ایگی» فعال زن آمریکایی ترک تبار روز جمعه در جریان تظاهرات ضد شهرک‌سازی‌های غیرقانونی اسرائیل در شهرک "بیتا" در منطقه نابلس کرانه باختری به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی کشته شد.

به گفته «فواد نفا» مدیر بیمارستان رافدیه، فعال زن آمریکایی که تابعیت دوگانه ترکیه و آمریکا را داشت، درحالی به بیمارستان منتقل شد که از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود.

همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی در 15میزان گذشته، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی نیز با ارتش رژیم نسل کش اسرائیل درگیری هایی داشته اند و  در این مدت صدها فلسطینی در کرانه باختری شهید و زخمی شده اند.

حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است

کلیدواژه