ادامه واکنش های جهانی به ترور «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان
(last modified 1403-07-08T07:54:10+00:00 )
میزان 08, 1403 12:24 Asia/Kabul
  • ادامه واکنش های جهانی به ترور «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان
    ادامه واکنش های جهانی به ترور «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان

رئیسان جمهوری ونزوئلا و کوبا جنایت شنیع و بزدلانه رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان را محکوم کردند.

به گزارش رادیو دری، «نیکولاس مادورو» رئیس‌ جمهوری ونزوئلا با محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی در تروردبیرکل حزب‌الله لبنان، با ملت و دولت لبنان اعلام همبستگی کرد.

مادورو با بیان این که دستور حمله به مقامات ارشد حزب الله از مقر سازمان ملل صادر شد، افزود: سازمانهای بین المللی و سران کشورهای جهان در حالی نسبت به جنایات رژیم نسل کش اسرائیل سکوت کرده اند که مردم غزه و لبنان قربانی نسل‌کشی و حملات تروریستی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی هستند.

«خورخه رودریگز» رئیس‌ مجلس ملی و «دیوسدادو کابیو» نایب رئیس اول حزب حاکم سوسیالیستی متحد ونزوئلا هم ضمن ابراز همبستگی با مردم فلسطین و لبنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین و حملات تروریستی ضد  ملت لبنان را محکوم کردند.

همچنین «میگل دیاز کانل» رئیس‌جمهوری کوبا با محکوم کردن ترور دبیرکل حزب الله لبنان هشدار داد، جنایت شنیع و بزدلانه رژیم صهیونیستی صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی را به‌طور جدی تهدید می‌کند.

رژیم صهیونیستی پس از حدود یکسال جنایت و جنگ در باریکه غزه، از دوشنبه گذشته جنایت‌های خود را به لبنان گسترش داده است و در جدیدترین جنایت خود روز جمعه (۲۷ سپتامبر) و در پی بمباران ضاحیه، جنوب بیروت، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان را به شهادت رساند.

همچنین در جریان بمباران روز شنبه رژیم نسل کش اسرائیل به جنوب بیروت «نبیل قاووق»، معاون شورای اجرایی حزب الله لبنان به شهادت رسید.

وزارت خارجه ایران: تداوم ارتکاب جنایت بین‌المللی رژیم صهیونیستی بی‌کیفر نخواهد ماند

کلیدواژه