تاکید بر بی گناهی سه جوان اعدام شده در بحرین
(last modified 1395-10-26T18:31:30+00:00 )
جدی 26, 1395 23:01 Asia/Kabul
  • تاکید بر بی گناهی سه جوان اعدام شده در بحرین

پدر "علی السنکیس" یکی از سه جوان بحرینی اعدام‌ شده به دست عوامل رژیم آل‌خلیفه، بر بی‌گناهی فرزندش و دو جوان دیگر اعدام شده تأکید کرد.

به گزارش پرس تی وی؛ پدر "علی السنکیس" یکی از سه جوان بحرینی اعدام شده روز یکشنبه  در گفت وگو با شبکۀ اللولؤة بحرین، گفت: "علی و دو جوان دیگر که اعدام شدند، در این پرونده کاملاً بی‌گناه‌ بودند و این پیام من خطاب به جهانیان است."

پدر این جوان بحرینی اعدام شده تاکید کرد اعدام این سه جوان بحرینی کاملاً ناگهانی و شوک بزرگی برای مردم بحرین و خارج از چارچوب قوانین بود و از حقوقدانان درخواست می‌شود که به این جنایت رژیم آل خلیفه رسیدگی کنند.  

خواهر علی السنکیس نیز در گفت وگو با شبکه اللولوة بحرین، رژیم آل‌خلیفه را مسئول خون به‌ ناحق ریختۀ برادر بی‌گناهش دانست و گفت نیروهای آل خلیفه خانواده‌های جوانان بحرینی اعدام شده را تهدید کرده‌اند که در صورت فیلم‌برداری، اجازۀ غسل دادن پیکر آنان را به خانواده‌هایشان نخواهند داد.

در پی اعدام این سه فعال بحرینی، مردم بحرین در برخی از روستاها از جمله ستره، الدراز، بنی جمره، سار و سنابس تظاهرات کردند که این تظاهرات در برخی از نقاط با درگیری با نیروهای امنیتی بحرین و شلیک گاز اشک‌آور همراه شد. تعدادی از معترضان نیز طی این درگیری‌ها زخمی شدند.

رژیم آل خلیفه سحرگاه روز یکشنبه، "سامی‌ مشیمه"، "علی سنکیس" و "عباس سمیع" سه فعال بازداشت شده و مخالف بحرینی را با شلیک گلوله اعدام کرد. اتهام ساختگی این جوانان بحرینی حمله به نیروهای پلیس در منطقه الدیه در مارس 2014  اعلام شده بود.

 

کلیدواژه