ادامه اعتراضها به اعدام سه جوان بحرینی 
(last modified 1395-10-28T06:43:16+00:00 )
جدی 28, 1395 11:13 Asia/Kabul
  •  ادامه اعتراضها به اعدام سه جوان بحرینی 

در پی اعدام سه فعال مخالف رژیم آل خلیفه، مردم بحرین در مناطق مختلف این کشور تظاهرات کردند که به درگیری میان نیروهای این رژیم و تظاهرکنندگان منجر شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ معترضان بحرینی روز دوشنبه در سراسر این کشور با برگزاری تظاهرات و سردادن شعارهایی ضد رژیم آل خلیفه، «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین را مسئول نا آرامیهای این کشور دانستند.
نیروهای امنیتی بحرین هم با گلولههای ساچمه ای و پرتاپ گازهای اشک آور تظاهرات معترضان به اعدام به سه فعال مخالف رژیم آل خلیفه را سرکوب کردند که دهها نفر از تظاهر کنندگان زخمی شدند.
شماری از احزاب بحرینی مخالف دولت این کشور با تاکید بر انتقام خون شهدای بحرین، آمریکا و انگلیس را مسئول شهادت  فرزندان ملت بحرین دانستند و از نابودی رژیم آل خلیفه در آینده نزدیک ابراز اطمینان کردند.

«حسین الدیهی»معاون دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین هم با تاکید بر رسیدگی بین المللی به جنایات قتل و انتقام و ظلم مذهبی رژیم آل خلیفه اعلام کرد، سه جوان بحرینی غیر قانونی و به دور از عدالت اعدام شدند.

رژیم آل خلیفه سحرگاه روز یکشنبه، «سامی‌ مشیمه»،«علی سنکیس» و«عباس سمیع» سه فعال مخالف دولت را به اتهام ساختگی حمله به نیروهای پلیس در منطقه الدیه در مارس 2014 اعدام کرد.
بحرین از فوریه سال 2011 صحنه اعتراض‌های مردمی ضد رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض در کشورشان هستند.

 

کلیدواژه