اسد 16, 1395 17:59 Asia/Kabul
  •  اعضای

شورای عالی سیاسی یمن رسما آغاز به کار کرد/ «صالح الصماد» رئیس شد.

 شورای عالی سیاسی یمن روز شنبه در نخستین جلسه خود ضمن معرفی اعضای این شورا، «صالح الصماد» را به عنوان رئیس و «قاسم لبوزه» را به عنوان نائب رئیس انتخاب کرد.

به گزراش خبرگزاری مهر ،جنبش انصارالله یمن صبح شنبه با حزب کنگره ملی یمن وابسته به "علی عبدالله صالح"، رئیس‌جمهور پیشین یمن توافقی تاریخی را امضا و تشکیل شورای عالی سیاسی را اعلام کردند.

شورای عالی سیاسی یمن متشکل از ۱۰ عضو است که هر یک از گروه های کنگره ملی یمن و متحدانش و همچنین انصارالله به همراه متحدانش به صورت مساوی ۵ عضو در آن دارند و هدف از تشکیل این شورا نیز این است که تلاش ها برای مبارزه با تجاوز سعودی ها و همراهان آن است .

همچنین از طریق این شورا برای اداره یمن در بُعد سیاسی، نظامی، امنیتی، اقتصادی، اداری، اجتماعی و دیگر ابعاد بر اساس قانون اساسی تلاش هایی همسو صورت خواهد گرفت.

ریاست این شورا نیز به صورت دوره ای میان کنگره ملی یمن و متحدانش و همچنین انصارالله و متحدانش تعویض می شود و همزمان گروه دیگر نیز به عنوان نائب رئیس شورا فعالیت می کند.

تشکیل شورای عالی یمن در حالی اعلام شد که "عبدالملک المخلافی "رییس هیات "عبد ربه منصور هادی"، رئیس جمهوری مستعفی یمن موسوم به طیف ریاض در مذاکرات صلح یمن در کویت پایان مذاکرات کویت بدون هیچ توافقی را اعلام کرد.

المخلافی با بیان اینکه راه حل نظامی یکی از راه حل‌های مطرح است، اعلام کرد ، علیه یمنی ها زور اعمال می‌شود تا آنها تسلیم شوند.

 

 

 

کلیدواژه