حوت 04, 1395 09:56 Asia/Kabul
  • اعلام آمادگی عربستان برای اعزام نیروی زمینی به سوریه

وزیر خارجۀ عربستان از آمادگی این کشور برای اعزام نیروی زمینی به سوریه در هماهنگی با آمریکا خبر داد.

به گزارش پرس تی وی؛ «عادل الجبیر» وزیر خارجۀ عربستان، سه‌شنبه در مصاحبه با روزنامه آلمانی «زوددویچه تسایتونگ» اعلام کرد عربستان و دیگر کشورهای عرب حوزۀ خلیج‌فارس برای اعزام نیروهای زمینی به سوریه آماده هستند.

الجبیر با اشاره به این که این نیروها با نیروهای آمریکایی در سوریه همکاری خواهند کرد، افزود: "ما خود را در این راستا با آمریکا هماهنگ می‌کنیم تا ببینیم برنامه چیست و چه‌ چیزی لازم است تا آن را اجرایی کنیم."

وزیر خارجۀ عربستان مسوولیت ویرانی‌ها، آوارگی‌ها و کشتارها در سوریه را به زعم خود بر عهدۀ بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه دانست و بار دیگر مدعی شد وی باید کناره‌گیری کند.

الجبیر با تکرار سیاست‌های نخ‌نمای سعودی‌ها برای حل بحران سوریه گفت: هدف از مذاکرات صلح ژنو که از روز پنج‌شنبه آغاز می‌شود باید این باشد که یک دورۀ انتقالی سیاسی برای سوریۀ جدید بدون بشار اسد سازمان‌دهی شود. 

وزیر خارجۀ عربستان در ادامه ادعاهای واهی خود افزایش فشارها بر دولت اسد را تنها راه‌حل بحران سوریه دانست.

عربستان که از حمله به مردم بی‌دفاع یمن به هیچکدام از نقشه‌های شوم خود در منطقه نرسیده، با حمایت غرب به ویژه آمریکا به دنبال اجرای سیاست‌های توسعه طلبانه خود در سوریه است. 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از وزیر دفاع این کشور خواسته است ظرف یک ماه استراتژی آمریکا را در قبال سوریه مورد ارزیابی قرار داده و گزینه‌های جدید از جمله اعزام نیروی زمینی را پیشنهاد دهد.

 

کلیدواژه