اسد 27, 1395 08:38 Asia/Kabul
  • "بان کی مون" سرمنشی سازمان ملل متحد

سرمنشی سازمان ملل با صدور بیانیه ای حمله نیروهای ائتلاف به رهبری سعودی ها به بیمارستانی در شهر حجه یمن را بدون ذکر نام عربستان سعودی محکوم کرد.

"فرحان حق"،farhan haq، جانشین سخنگوی "بان کی مون" سرمنشی سازمان ملل متحد، روز سه شنبه در نشست خبری با قرائت بیانیه ای که از سوی "بان کی مون" صادر شده بود حمله نیروهای سعودی به یکی از بیمارستان های تحت کنترل پزشکان بدون مرز در شهر حجه یمن را بدون آن که در این بیانیه نامی ازعربستان سعودی برده شده باشد محکوم کرد و خواستار تحقیقات فوری و بی طرفانه درباره این حملات شد.

به گزارش ایرنا، فرحان حق به نقل از سرمنشی سازمان ملل مدعی شد، طرفین درگیر در یمن در دو سال گذشته دست کم 70 مرکز درمانی و بیمارستان در این کشور و از جمله مراکز تحت کنترل پزشکان بدون مرز را ویران کرده اند.

این در حالی است که بان کی مون، با انتشار گزارشی در 13 جوزا، ائتلاف نظامی علیه یمن به رهبری عربستان را به دلیل کشتار کودکان یمنی در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان قرار داد و ائتلاف سعودی را مسوول مرگ 60 فیصد کودکان در جنگ یمن معرفی کرد اما این تصمیم چندان پایدار نماند و به دنبال تهدید صریح نماینده ریاض مبنی برقطع فوری کمک های مالی عربستان به سازمان ملل در 20 جوزا، سرمنشی این سازمان در تصمیم خود تجدید نظر کرد.

کلیدواژه