جوزا 31, 1396 09:42 Asia/Kabul
  • فراخوان حماس برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس

جنبش مقاومت اسلامی  فلسطین (حماس) به مناسبت روز جهانی قدس ، شهروندان فلسطینی را به شرکت در تظاهراتی گسترده در مرزهای باریکه غزه فرا خواند.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده است تا مسلمانان سراسر عالم ، انزجار خود را از سیاست‎های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی اعلام کنند .

به گزارش  مرکز اطلاع رسانی فلسطین ، جنبش حماس در بیانیه ای از شهروندان فلسطینی خواست  جمعه آینده به مناسبت گرامی داشت  روز جهانی قدس با برگزاری تظاهراتی باشکوه به سمت مرزهای باریکه غزه ، خشم خود را از تجاوزات رژیم صهیونیستی به مقدسات و ملت فلسطین  نشان دهند.
این جنبش فلسطینی هدف از تظاهرات روز قدس را به تصویر کشیدن  مخالفت مردم فلسطین  با یهودی سازی ، تجاوز و محاصره دانست و بر اعلام همبستگی تمامی ملت هایعربی و اسلامی با قدس ، مسجد الاقصی و نیز اعلام حمایت از ملت محاصره شده فلسطین تاکید کرد.

جنبش حماس همچنین درباره پایبندی آزادگان جهان برعهد و پیمان خود با امت اسلامی تا تحقق کامل آرمان فلسطین در زمینه آزاد سازی ، تعیین سرنوشت و حق بازگشت به سرزمین آبا و اجدادی  ابراز اطمینان کرد.

 

کلیدواژه