سرطان 13, 1396 14:16 Asia/Kabul
  • پیام تبریک آیت الله مکارم شیرازی به مناسبت آزادسازی موصل

یکی از مراجع عظام تقلید در قم (جنوب تهران) آزادی موصل و سقوط گروه تروریستی داعش را به «آیت الله سیستانی» مرجع عالیقدر شیعیان عراق، دولتمردان، نیروهای مسلح و مردم این کشور تبریک گفت.

«آیت الله ناصر مکارم شیرازی» از مراجع عظام تقلید روز سه‌شنبه در پیامی به مناسبت آزادی موصل نوشت: سقوط فضاحت بار گروه تروریستی داعش، عبرتی برای همه کسانی است که خیال‌های خام برای جهان اسلام در سر می‌پرورانند و مزدورانی را از سراسر جهان برای تجزیه کشورهای اسلامی بسیج می‌کنند.

آیت الله مکارم‌شیرازی افزود: فتوای «آیت الله علی سیستانی» مرجع عالیقدر شیعیان عراق در تشکیل بسیج مردمی که در ادامه فتوای امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در تشکیل بسیج مردمی ایران بود، یک حماسه تاریخی و خاری در چشم دشمنان اسلام است.

آیت الله سیستانی به دنبال سقوط موصل فتوای معروف جهاد کفایی را اعلام کرد که در نتیجه آن نزدیک به یک میلیون عراقی برای پیوستن به مدافعان و نیروهای مسلح به مراکز نظامی مراجعه کردند؛ همان هنگام تشکیلات مهم الحشدالشعبی نیز تشکیل شد که بدنه اصلی آن را نیروهای داوطلب مردمی تشکیل دادند و طی سه سال گذشته پیروزی‌های بزرگی را محقق کردند.

نیروهای عراقی پنجشنبه گذشته ( 8 سرطان 1396) به مسجد النوری در غرب موصل رسیدند و به گفته «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق، این موفقیت به منزله «پایان کار داعش در موصل» است.

«ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش ژوئن 2014 در مسجد النوری اعلام خلافت کرده بود.

 

کلیدواژه