اسد 03, 1396 12:23 Asia/Kabul
  • علنی شدن روابط عربستان - اسرائیل

یک روزنامه اسرائیلی با اشاره به مناسبات میان ریاض و تل آویو نوشت : زمان علنی شدن روابط عربستان و رژیم صهیونیستی فرا رسیده است .

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه «معاریو»، رژیم صهیونیستی را حامی پنهان عربستان دانست و با انتقاد از سیاست کابینه اسرائیل در مخفی کردن روابط محرمانه خود با عربستان نوشت : با توجه به نیاز شدید عربستان به اسرائیل ، زمان آن رسیده است که این روابط علنی شود .

روزنامه صهیونیستی معاریو از کابینه این رژیم خواست با خودداری از انکار دیدارهای محرمانه با سعودیها ، به مصالح خود خدمت کند.

پیشتر هم «یسرائیل کاتس» Yisrael Katz وزیر اطلاعات جاسوسی رژیم صهیونیستی  ضمن درخواست علنی از «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان  برای دعوت از«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل برای سفر به عربستان اعلام کرده بود:  تل آویو می تواند در مقابل عادی سازی روابط ، پیشنهاد مشارکت امنیتی و اطلاعاتی را به عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس بدهد. 

همسویی‌ عربستان و اسرائیل در پیگیری سیاست‌های ضد مقاومت در منطقه و حمایت این دو رژیم از تروریست‌ها ، ماهیت رژیم‌ صهیونیستی و آل سعود را بیش ازپیش نمایان کرده است.

 

کلیدواژه