اسد 26, 1396 05:17 Asia/Kabul
  • کاهش ۳۰ میلیارد دلاری درآمد گردشگری ترکیه

منابع خبری از کاهش ۳۰ میلیارد دلاری درآمد گردشگری ترکیه خبر می دهند .

به گزارش رادیو دری به نقل از روزنامه حریت دیلی، با وجود بازگشت نسبی ثبات به گردشگری ترکیه ، این صنعت با کاهش درآمد ۳۰ میلیارد دلاری در مقایسه با گذشته رو به رو است.

براساس این گزارش، بازگشت توریست‌های خارجی همچون گذشته برای ترکیه درآمدزا نبوده است، چرا که توریست‌های ثروتمند دیگر کمتر به این کشور سفر می‌کنند.

«اویا نارین»، رئیس انجمن سرمایه‌گذاران گردشگری ترکیه دراین خصوص گفت ، گردشگری ترکیه در سال ۲۰۱۶ در بدترین شرایط خود بود، اما امروز ظاهرا به نظر می‌رسد اوضاع بهبود یافته اما همچنان با کاهش درآمدها مواجه است و تا پایان سال این خلاء بیشتر احساس خواهد شد.

در همین حال اداره آمار دولتی ترکیه از افزایش نرخ بیکاری در این کشور خبر داد و اعلام کرد، تعداد بیکاران در ترکیه در ماه می سال روان 2017 / جوزا  نسبت به تعداد بیکاران در سال گذشته 2016 میلادی در همین ماه از 8 درصد به 10 درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش شمار بیکاران در ترکیه در سال روان 2017 به 3 میلیون 250 هزار نفر رسیده است.

کارشناسان اقتصادی، رکود در بازار گردشگری ترکیه ، تنش در روابط با کشورهای همسایه و خارجی، ناامنی،عملیات های تروریستی و کاهش تولیدات داخلی و صادرات خارجی و همچنین کودتای نافرجام ژوئیه سال گذشته را از جمله علل اصلی افزایش نرخ بیکاری در ترکیه عنوان کرده اند.

 

 

کلیدواژه