سنبله 29, 1396 08:52 Asia/Kabul
  • مخالفت روزنامه‌نگار مشهور عربستانی با حکومت آل سعود

«جمال خاشقچی» Jamal Khashoggi روزنامه‌نگار مشهور عربستانی مخالفت خود را با حکومت این کشور علنی و تاکید کرد، دیگر در برابر بازداشت‌های سیاسی در عربستان سکوت نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه تلویزیونی لبنانی المیادین، این روزنامه نگار با چاپ مقاله‌ای در روزنامه واشنگتن‌پست، با بیان اینکه پیش از این نگران خانواده و موقعیت شغلی‌اش بود افزود: از این به بعد به کسانی می‌پیوندد که از ترس بازداشت، به تبعید اختیاری رفته‌اند و صدای خود را در برابر موج بازداشت‌ها و سرکوب در عربستان بلند خواهد کرد.

روزنامه‌نگار مشهور عربستانی با تاکید بر اینکه رفتاری به جز این، خیانت به کسانی است که در این کشور به زندان انداخته شده اند، از هراس‌افکنی و بازداشت نخبگان و روحانیون دینی در عربستان انتقاد کرد و آن را نشانه توخالی بودن وعده‌های «محمد بن سلمان» ولیعهد جوان این کشور دانست.

مقامات سعودی از نهم سپتامبر جاری به بازداشت گسترده فعالان، نویسندگان، فرهیختگان و شخصیت‌های سرشناس اقدام کرده‌اند. در همین حال؛ مخالفان سعودی خواهان خیزشی جدید علیه مقامات عربستانی در روز بیست و سوم سپتامبر جاری شدند که مصادف با روز ملی این کشور است.

«جمال خاشقچی» پیش از این سردبیر روزنامه الوطن عربستان، مشاور رسانه‌ای «ترکی الفیصل» و سفیران عربستان در انگلیس و آمریکا بوده است.

کلیدواژه