اسد 30, 1403 10:36 Asia/Kabul
  • شمار شهدای خبرنگار در غزه به ۱۶۹ تن رسید
    شمار شهدای خبرنگار در غزه به ۱۶۹ تن رسید

دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در باریکه غزه از افزایش شمار شهدای خبرنگار به یکصد و ۶۹ نفر از آغاز جنگ غزه خبر داد.

به گزارش رادیو دری، دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در باریکه غزه حملات و کشتارهای رژیم صهیونیستی ضد خبرنگاران فلسطینی را به شدت محکوم کرد و این رژیم را مسئول کامل ارتکاب این جنایت شنیع دانست.

این نهاد از جامعه جهانی، سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای مربوط به فعالیت رسانه‌ای در جهان خواست تا بازدارندگی را بر رژیم صهیونیستی تحمیل کنند و اشغالگران را برای توقف جنایت نسل‌کشی و جنایت کشتار و ترور روزنامه‌نگاران فلسطینی تحت فشار قرار دهند.

در همین راستا، آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد جنگ غزه ناقض تمامی قواعد و قوانین است و مسؤولان آن باید بازخواست شوند.

آژانس آنروا تاکید کرد، دست‌کم ۲۸۹ نفر از امدادرسانان در جریان جنگ در غزه کشته شده‌اند که از میان آنها ۲۰۷ نفر از کارکنان آنروا و ۸۸۵ نفر از کادر درمان بوده‌اند.

در روزهای گذشته «ابراهیم محارب» خبرنگار فلسطینی در نتیجه هدف قرار دادن گروهی از اهالی رسانه در شهر خان یونس به شهادت رسید.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، از 15 میزان گذشته تاکنون ۴۰ هزار و یکصد و ۳۹ نفر از فلسطینیان در باریکه غزه به شهادت رسیده اند و ۹۲ هزار و ۷۴۳ نفر زخمی شده اند.

شهادت یک خبرنگار فلسطینی دیگر در غزه

کلیدواژه