عقرب 23, 1396 09:47 Asia/Kabul
  • انقلابی الجزایر: عربستان همدست صهیونیست هااست

یکی از فرماندهان جبهه آزادیبخش ملی الجزایر در زمان نبرد با استعمار فرانسه با تاکید بر این که عربستان همدست صهیونیست ها است تصریح کرد رژیم سعودی «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان را وادار به استعفا کرد.

به گزارش ایرنا، «لخضر بورقعة» روز دوشنبه عربستان سعودی را یکی از متحدان اصلی آمریکا و صهیونیست ها در منطقه برشمرد و تصریح کرد  عربستان و اسرائیل  می خواهند لبنان  و منطقه هرلحظه قابل انفجار باشد.

بورقعة افزود رژیم سعودی با مجبور کردن «سعد الحریری» به استعفا به دنبال ناامن کردن لبنان و منطقه است.

این انقلابی الجزایر با بیان اینکه عربستان سعودی ضد قومیت عربی است خاطر نشان کرد  حزب الله لبنان حق دارد برای حفط موجودیت خود در مقابل تهدیدهای محور آمریکایی - سعودی - صهیونیستی و متحدانشان با طرف های دیگر هم پیمان شود.

«سعد الحریری» چهارم نوامبر جاری طی بیانیه‌ای که در ریاض، پایتخت عربستان  قرائت کرد از سمت نخست وزیری لبنان استعفاء کرد.

بسیاری از مقامات لبنانی و همچنین کارشناسان معتقدند استعفای حریری تحت فشار عربستان و با هدف ضربه زدن به حزب الله در داخل و خارج لبنان انجام  شده است.

حزب الله در بین اقشار مختلف مردم لبنان محبوب است. علاوه بر این حزب الله همواره در مسیر حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی لبنان گام برمی‌دارد و در همین چارچوب برای حفظ امنیت این کشور با تروریست‌های مورد حمایت محور آمریکایی - سعودی - صهیونیستی  در لبنان و سوریه می‌جنگد. اقدامی که به هیچ وجه به مذاق آمریکا، عربستان سعودی  و رژیم صهیونیستی خوشایند نیست.

 

کلیدواژه