قوس 16, 1396 15:54 Asia/Kabul
  • رئیس رژیم صهیونیستی: تصمیم ترامپ بهترین هدیه برای اسرائیل است

رئیس رژیم صهیونیستی گفت اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، بهترین هدیه برای اسرائیل است.

به گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت؛ «روون ریولین» Reuven Rivlin رئیس رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه ادعا کرد قدس مانعی بر سر راه کسانی که خواهان صلح هستند، نیست و هیچگاه هم نخواهد بود و اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، مساله‌ای بدیهی است که باید اعلام می‌شد. 

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم درسایه حمایت‌های آمریکا گفت: امیدوار است کشورهای دیگری از تصمیم «دونالد ترامپ» درباره قدس پیروی کنند.  

درهمین حال؛ «یسرائیل کاتس» Yisrael Katz وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در گفت وگو با شبکه 10 تلویزیون این رژیم گفت: دولت آمریکا پیشتر با رهبران کشورهای عربی درباره تصمیم برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس هماهنگی‌های لازم را به عمل آورده بود. 

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز پنج‌شنبه درپی اقدام «دونالد  ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ضد قدس اعلام کرد: اسرائیل یک رژیم جعلی است و وجود ندارد که بخواهد پایتختی برای آن تعریف شود. 

اقدام یک‌جانبه و خودسرانه دونالد ترامپ دراعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، موجی از محکومیت‌ها و اعتراضات را در جهان عرب و اروپا به دنبال داشته است.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد درپی اقدام یک‌جانبه رئیس‌جمهوری آمریکا در معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، تأکید کرد راهکار تشکیل دو دولت هیچ جایگزینی ندارد.

 

کلیدواژه