قوس 24, 1396 11:38 Asia/Kabul
  • اظهارات

«استفان دی میستورا» نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه پنجشنبه شب با اعلام پایان دور هشتم مذاکرات صلح سوریه در ژنو سوئیس، گفت: اهدافی که در روند این دور از مذاکرات مدنظر بود، محقق نشد.

به گزارش شبکه خبری «روسیا الیوم»، «دی میستورا» با تاکید بر ادامه اختلافات میان هیات مذاکره کننده دولت سوریه و مخالفان در دور هشتم مذاکرات صلح سوریه در ژنو گفت: در این دور از مذاکرات همه تلاش ها برای گفت وگوی دوهیات سوری با شکست روبرو شد.

پیش از این دولت سوریه،  گفته بود:تا زمانی که مخالفان بیانیه نشست ریاض 2 را لغو نکنند، دمشق هرگز وارد گفت و گوی مستقیم با آنان نخواهد شد.

دولت سوریه درحالی مخالفت خود را با بیانیه نشست ریاض 2 اعلام کرد که این بیانیه بر کناره گیری بشار اسد رئیس جمهوری این کشور از قدرت تاکید دارد، اقدامی که اعتراض هیات سوری در مذاکرات را برانگیخت و سبب شد، آنها با یک روز تاخیر وارد ژنو محل برگزاری مذاکرات شوند.

نمایندگان دولت سوریه و مخالفان تاکنون هشت دور مذاکره در ژنو برگزار کرده اند که دور پایانی آن 8 قوس آغاز و پنجشنبه شب بدون دستیابی به نتیجه ملموسی به کار خود پایان داد.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت آمریکا و عربستان برای سرنگونی دولت قانونی بشار اسد آغاز شد.

 

کلیدواژه