جدی 28, 1396 13:32 Asia/Kabul
  • بازگشت 31 هزار آواره عراقی از کشورهای ترکیه و سوریه

وزیر مهاجرت و آوارگان عراقی از بازگشت 31 هزار آواره عراقی از کشورهای ترکیه و سوریه به مناطق آزاد شده خود در عراق خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری صدا و سیما؛ «جاسم محمد الجاف» Jassim Mohammed Al-Jaaf وزیر مهاجرت و آوارگان عراق اعلام کرد، بیش از چهار هزار شهروند عراقی آواره از کشورهای ترکیه و نزدیک به بیست و هفت هزار نفر از آنها از اردوگاه‌های سوریه به منازل و مناطق آزاد شده خود در عراق بازگشته‌اند.

محمد الجاف همچنین تأکید کرد؛ پس از بازگشت خانواده‌های آواره به منازل خود در مناطق آزاد شده، بیست و چهار اردوگاه که برای ایجاد سرپناهی برای آوارگان عراقی در ولایت های دهوک Dohuk، بغداد، الانبارودیاله ایجاد شده بود، بسته شد.

وزیر مهاجرت و آوارگان عراق تصریح کرد، تدابیری که برای بازگرداندن ثبات و امنیت به این کشور اتخاذ شده، همچنان در حال اجرا است.

پیشتر «ساندرا بلاک» Sandra Blake  سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت در عراق  با اشاره به  اقدام نیروهای عراقی  دربازپس گیری مناطق اشغال شده توسط تروریست‌ها و بهبود شرایط امنیتی این مناطق اعلام کرد: در پایان سال 2015، فقط 500 هزار مهاجر عراقی به محل سکونت خود بازگشته بودند، درحالی که این تعداد در پایان سال 2017 به یک میلیون و 850 هزار نفر رسیده است.

کلیدواژه