دلو 01, 1396 13:35 Asia/Kabul
  •  تاکید معاون دبیرکل حزب الله لبنان بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد، انتخابات پارلمانی در موعد مقرر برگزار خواهد شد و اختلافات سیاسی که گاهی دیده می‌شود، بر انتخابات پارلمانی تأثیر نمی‌گذارد.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری فارس به نقل از شبکه لبنانی المنار؛ شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت، این جنبش با جنبش «امل» لبنان در همه حوزه‌های انتخاباتی ائتلاف خواهد کرد.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد، حزب الله دراین مرحله تماس‌های گسترده‌ای با طرف‌های مختلف و دوستان داشته تا ائتلاف‌ و لیست‌های انتخاباتی‌اش را مشخص کند، اما آنچه تاکنون نهایی شده، این است که با جنبش امل در همه حوزه‌ها بدون استثناء ائتلاف خواهد کرد. 

شیخ نعیم قاسم گفت، همه برآوردها نشان می‌دهد انتخابات پارلمانی در موعد مقرر برگزار خواهد شد و همه بحث‌ها درباره برگزاری یا برگزار نشدن آن چیزی به‌جز تلاش برای تمرکز بر صحبت‌های بی‌فایده و وقت تلف کردن نیست.

انتخابات پارلمانی لبنان، 16 ثور 1397 برگزار خواهد شد.  قانون جدید انتخابات لبنان بر اساس الگوی «نسبیت» و برگزاری انتخابات در 15 حوزه انتخابی است.

براساس طرح نسبیت، سراسر لبنان یک حوزه انتخابیه خواهد بود و هر طیفی باید به تناسب جمعیت، نماینده در پارلمان داشته باشد، اما قانون دهه 60 همه طیف‌های لبنانی را شامل نمی‌شد و اقلیت‌های کوچک نیز از مشارکت در تصمیم‌گیری سیاسی محروم بودند و نمی‌‌توانستند در پارلمان نماینده داشته باشند. 

 

کلیدواژه