دلو 25, 1396 13:42 Asia/Kabul
  •  سرکوب تظاهرات مردم بحرین در سالگرد «انقلاب 14 فوریه»

همزمان با شروع تظاهرات در بحرین، نیروهای امنیتی آل‌خلیفه صبح امروز (چهارشنبه) در مناطق مختلف بحرین با مردم و انقلابیون درگیر شدند.

به گزارش رادیو دری؛ مردم بحرین در نخستین دور ازتظاهرات خود در روز سالگرد انقلاب‌ 14 فوریه، به خیابان‌ها آمده‌اند و طبق اعلام قبلی در دو نوبت دیگر، عصر و شب نیز به خیابان‌ها خواهند آمد. 

به گفته منابع بحرینی؛ نیروهای امنیتی آل خلیفه در منطقه «العکر» Al ََAkar برای متفرق کردن تظاهرکنندگان بحرینی به گاز اشک آور بسنده نکردند و با اسلحه وارد عمل شده‌اند.

درگیری نیروهای امنیتی بحرین با جوانان در برخی مناطق این کشور هم شدت گرفته است و خودروهای امنیتی در خیابانهای اصلی و ورودی‌های مناطق برای سرکوب تظاهرات مردم بحرین مستقر شده‌اند.

درهمین حال؛ شبکه تلویزیونی العالم به نقل ازمنابع بحرینی اعلام کرد: تظاهرکنندگان در سالگرد انقلاب بحرین، خیابان اصلی منطقه «نویدرات» را با سوزاندن لاستیک‌های خودرو بستند و رژیم بحرین مزدورانش را به حالت آماده باش در آورده است.

تظاهرات و درگیری‌ها میان انقلابیون و مزدوران حکومت بحرین در مناطق «ابو صبیع» Abu saiba و «الشاخوره» Shakhura هم همچنان ادامه دارد.

امروز، 14 فوریه 2018، یادآور شروع انقلاب مردم بحرین است. هفت سال از انقلاب مردم بحرین موسوم به «انقلاب مروارید» می‌گذرد؛ انقلابی که درآن؛ مردم این کشور با وجود سیاست سرکوب‌گرانه آل‌خلیفه ثابت قدم هستند.

بحرین از 14 فوریه 2011 شاهد انقلاب مردمی ضد رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

 

کلیدواژه