ثور 15, 1397 12:59 Asia/Kabul
  • درخواست تحقیقات بین المللی درباره جنایات ائتلاف متجاوز سعودی در یمن

اتحادیه اصحاب رسانه در یمن تحقیقات درباره جنایات ائتلاف متجاوز سعودی علیه اصحاب رسانه در یمن را خواستار شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، اتحادیه اصحاب رسانه در یمن به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات( 13 ثور ) طی بیانیه ای بر لزوم تشکیل کمیته تحقیقات بین المللی برای بررسی جنایات و تخلفات و همچنین مجازات متجاوزان سعودی تاکید کرد.

 اتحادیه اصحاب رسانه در یمن  با اشاره به  قربانی شدن  180 تن از فعالان رسانه  و انهدام حدود 22 مرکز از تاسیسات رسانه ای و نیز  30 مرکز ارسال و پخش رادیویی و تلویزیونی یمن بر اثر حملات متجاوزان ، خواهان ایستادگی آزادگان جهان در قبال ائتلاف متجاوز سعودی شد.

خبری دیگر از یمن به نقل  شبکه تلویزیونی المسیره حاکیست : یک شهروند یمنی  به ضرب گلوله نیروهای مرزی عربستان در منطقه مرزی شدا در استان صعده (شمال یمن) کشته شد.

از سوی دیگر نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در پاسخ به جنایات متجاوزان سعودی ، مواضع مزدوران  در منطقه وقز در المصلوب در استان الجوف (شمال یمن) را هدف قرار دادند که به هلاکت شماری از آنها منجر شد.

در پی تلاش مزدوران سعودی برای نفوذ در منطقه «اضیق » نزدیک گذرگاه البقع درمنطقه مرزی «عسیر» ؛ ارتش و کمیته های مردمی یمن طی عملیاتی با دفع این حمله ، مقادیری سلاح ومهمات از مزدوران به غنیمت گرفتند و تجمعات آنان را با توپخانه هدف قرار دادند.

جنگ‌افروزی  عربستان در یمن  علاوه بر کشته و زخمی شدن دهها هزار یمنی ،  این کشور را با قحطی و شیوع بیماریهای مختلف مواجه کرده است.

کلیدواژه