ثور 20, 1397 16:36 Asia/Kabul
  • حمله جنگنده های عربستان به پایتخت یمن

دستکم شش شهروند یمنی در حملات هوایی جنگنده های سعودی به صنعا ، پایتخت یمن کشته شدند.

شبکه خبری « المسیره » یمن روز پنجشنبه گزارش داد هدف از این حملات ، منزلی در منطقه « الازرقین » بود که براثر آن، شماری زیادی هم زخمی شدند . 

روز گذشته (چهارشنبه) دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران از دور جدید حملات هوایی به مناطق پرجمعیت صنعا خبر داد . در حملات هوایی روز چهارشنبه به منطقه « جوارالاردی » پنج غیر نظامی از جمله یک کودک کشته شدند. 

عربستان سعودی از حوت 1393 با حمایت آمریکا و به بهانه بازگردان «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد. این تجاوز تاکنون به کشته و زخمی شدن هزاران یمنی بی گناه و ویرانی زیرساخت های این کشور منجرشده است.

خبر دیگر اینکه ، موشک های یمنی آژیر خطر در عربستان را به صدا در آورد. اداره دفاع مدنی (آتش نشانی ) عربستان در اطلاعیه ای اعلام کرد : درپی افزایش حملات نیروهای یمنی به مناطق مختلف عربستان ، در شماری از استان های این کشور ، آژیر خطر ، آزمایشی پخش خواهد شد.

درشهرهای « خرج »، « درعیه » و کلیه شهرستان های استان الشرقیه (شرق عربستان) ، این آژیر به صدا در خواهد آمد.

کارشناسان سیاسی معتقدند این اقدام برای اطلاع رسانی درخصوص زمان حملات موشکی انصارالله یمن به شهرهای عربستان  صورت می گیرد. 

شلیک موشک‌های ارتش یمن در پاسخ به حملات هوایی و زمینی عربستان سعودی، از ابتدای سال جاری میلادی (2018) افزایش چشمگیری داشته است. 

کلیدواژه