قوس 25, 1397 19:04 Asia/Kabul
  • اسماعیل هنیه: راهپیمایی بازگشت، موضوع غزه را بین‌المللی کرد

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: راهپیمایی‌"حق بازگشت" باریکه غزه را پس از سال‌ها محاصره و بی‌توجهی، به موضوعی قابل بحث در سطح منطقه‌ای و بین المللی تبدیل کرده است.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز یکشنبه در مراسم سی و یکمین سالگرد تاسیس این جنبش با حضور هزاران فلسطینی در شهر غزه افزود: راهپیمایی بازگشت که با تاکید بر لغو محاصره باریکه غزه و حق بازگشت پناهجویان فلسطینی به سرزمین‌های خود برگزار می‌شود، بیانگر تاکید نسل جدید فلسطینی‌ها بر عقب‌نشینی نکردن از حق بازگشت به وطن خود است.
هنیه تاکید کرد: حمایت از مقاومت با تمام وجود ادامه می‌یابد و کرانه باختری رود اردن مهم‌ترین میدان برای نهایی شدن تکلیف نبرد با دشمن صهیونیستی است.
رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه ناکام گذاشتن اجرای "معامله قرن" از دستاوردهای راهپیمایی‌ "حق بازگشت" است، افزود: قدس همچنان یک مکان عربی و اسلامی است و اقدام آمریکا در انتقال سفارتش از تل آویو به قدس، چیزی را تغییر نخواهد داد.
هنیه با اشاره به تلاش آمریکا برای تصویب قطعنامه ضد جنبش حماس در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز گفت: دولت آمریکا و اشغالگران صهیونیست با ناکامی این قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل، متحمل شکست سیاسی شدند.
رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با اسرائیل را کوتاه مدت دانست و تصریح کرد: ملت های عربی و اسلامی از اسرائیل نفرت دارند و آن را هرگز به رسمیت نمی‌شناسند.
صدها هزار فلسطینی در میدان "الکتیبه" شهر غزه، سی و یکمین سالگرد تاسیس جنبش حماس را با شعار "مقاومت پیروز می‌شود و محاصره شکسته خواهد شد" جشن گرفتند.

کلیدواژه