جدی 05, 1397 13:09 Asia/Kabul
  • حملات گسترده جنگنده‌های سعودی به «حجه» یمن

جنگنده های رژیم سعودی در ادامه جنایت های خود علیه مردم بی دفاع یمن منطقه «حیران» واقع در استان «حجه» در غرب این کشور را به شدت بمباران کردند.

به گزارش المسیره، طبق اعلام رسانه های یمنی، جنگنده های سعودی در این حملات، مناطق مختلف استان «حجه» به ویژه شهر «حیران» را بمباران کردند.

براساس این گزارش، بر اثر حملات متجاوزان سعودی به استان «حجه»  یمن تعدادی از غیرنظامیان زخمی شدند و خساراتی به مناطق مسکونی وارد آمد.

این درحالیست که « یحیی سریع» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن روز سه شنبه اعلام کرد: مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی به نقض آتش‌بس در الحدیده ادامه میدهند و جنگنده‌های این ائتلاف نیز 28 بار مناطق مختلف یمن را در استانهای مأرب، صنعاء، الجوف و صعده بمباران کرده اند.

تداوم جنایات ائتلاف متجاوز سعودی در یمن درحالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد 21 دسامبر 2018  با استقرار هیات نظارت سازمان ملل بر آتش بس در "الحدیده" یمن موافقت و قطعنامه 2451 را در حمایت از توافق آتش بس در بنادر مهم  این کشور تصویب کرد.

تاکنون چند بار برای پایان دادن به جنگ یمن تحرکاتی صورت گرفته اما هر بار با کارشکنی عربستان و متحدانش به بن بست رسیده است.

کلیدواژه