جدی 06, 1397 14:25 Asia/Kabul
  • خشم عراقی ها از نقض قوانین دیپلماتیک توسط ترامپ

در پی سفر از پیش تعیین نشده ی ترامپ رئیس جمهور آمریکا به عراق، ائتلاف البناء این سفر را نقش آشکار قوانین دیپلماتیک خواند و حزب الله عراق هم تصریح کرد با مقاومت آمریکا را از کشورمان بیرون می کنند.

به گزارش رادیو دری، سفر از پیش تعیین نشده ی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به عراق واکنش گروهها و جریانهای مختلف عراقی را در پی داشت. در همین ارتباط ائتلاف البناء عراق به‌رهبری هادی العامری  در بیانیه‌ای سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به این کشور را نقض آشکار و واضح قوانین و موازین دیپلماتیک دانست و تأکید کرد، این سفر بیانگر برخورد برتری‌جویانه ترامپ در قبال دولت عراق است. در بیانیه ی ائتلاف البناء از دولت خواسته شده است ضمن احضار فوری سفیر آمریکا در بغداد  سفر خارج از عرف دیپلماتیک ترامپ به خاک عراق را رد کند و آن را به اطلاع  سازمان ملل هم برساند.

همچنین «جعفر الحسینی»، سخنگوی گردان حزب‌الله عراق هم با اشاره به این سفر تاکید کرد: فرماندهان مقاومت عراق دستی را که از این کشور بخواهد علیه همسایه هایی همچون سوریه توطئه کند قطع می کنند.

«سید هاشم موسوی»، سخنگوی رسمی جنبش النجباء در عراق هم اعلام کرد: ترامپ باید بداند حاکمیت عراق با خون شهدایش به دست آمده است و کشور مقاومت و شهدا، جای پایگاه‌های نظامی آمریکا نیست.

وی خاطرنشان کرد: دولت عراق وظیفه دارد نیروهای آمریکایی را به این اعتبار که حضورشان در عراق به حاکمیت کشور آسیب می‌رساند، اخراج کند.

ائتلاف سائرون به‌ریاست مقتدی صدر رهبر جریان صدرهم برخورد محتاطانه با سفر ترامپ به کشورش را خواستار شد.

کلیدواژه