ثور 15, 1398 17:22 Asia/Kabul
  • هلاکت دست‌ِکم 5 شهرک‌نشین صهیونیست؛ پاسخ کوبنده مقاومت فلسطین

رسانه‌های اسرائیلی از هلاکت چهار شهرک‌نشین صهیونیست در حمله موشکی به شهرک‌ اشکلول Ashkelon واقع در شمال باریکه غزه خبر دادند.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز در گزارشی اعلام کرد: یک شهرک‌نشین صهیونیست براثر اصابت موشک به شهرک اسرائیلی سدروت Śderot کشته شد.

شبکه تلویزیونی المنار اعلام کرد: گروه‌های مقاومت فلسطینی در باریکه غزه روز یکشنبه، یک دستگاه خودروی جیپ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را با موشک کورنت Kornet در شرق بیت حانون هدف قرار دادند.

خبرهای اولیه حاکی از آن است که بر اثر این عملیات مقاومت، دست‌ِ‌کم سه نظامی اسرائیلی زخمی شده‌اند.

همچنین در پی عملیات راکتی به «عسقلان»، چهار شهرک‌نشین صهیونیست زخمی شده‌اند؛ حال دو تَن از آنها وخیم گزارش شده است.

در دو روز گذشته، یگان موشکی مقاومت، شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور و شمالی باریکه غزه را هدف قرار داد؛ اتاق عملیات گروه مقاومت فلسطین روز یکشنبه اعلام کرد، از این پس با افزایش بُرد موشکی خود شهرک‌های دورتر مانند «اشدود» و «بئرالسبع» را هدف قرار می دهد.

در همین حال، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، تا پیش از ظهر امروز یکشنبه فقط در یک نوبت بیش از 50 راکت به سمت بئر السبع، اشدود، اشکلون و دیگر مناطق شلیک شده است. 

این عملیات‌ها در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی است که در دو روز گذشته، دست‌ِکم یازده فلسطینی از جمله یک زن و یک کودک شیرخواره را در باریکه غزه به شهادت رساندند.

کلیدواژه