ثور 08, 1399 12:33 Asia/Kabul
  • روزه داران برای پیشگیری از کرونا نمک، شیرینی و چربی را حذف کنند

برخی بر این عقیده هستند که وجترین (سبزی خواری) یکی از راه هایی است که بدن را قوی کرده و باعث ارتقاء سیستم ایمنی بدن می شود چرا که تمام مواد مورد نیاز مانند پروتئین، املاح و ویتامین ها در سبزیجات وجود دارد. با شروع ماه رمضان اما برخی این عقیده را رد کرده و توصیه می کنند که باید فقط میوه و پروتئین مصرف کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، زهرا عبداللهی، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد روزه داری در دوران شیوع کرونا تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان نیز در وعده سحر و افطار و پس از ان نقش مهمی در سلامت ما دارد. در ماه مبارک رمضان باید مصرف متعادل ازهمه گروه های وعده اصلی و از افراط در مصرف برخی خوراکی ها مانند نمک، شیرینی و چربی خودداری شود. برای مقابله با کرونا و تقویت سیستم ایمنی بدن نوع غذا نقش مهمی ایفا می کند. برای سحری مصرف کافی سبزی ها و سالاد، سبزی و صیفی جات توصیه می شود.

وی با بیان این که یکی از عوامل زمینه ساز برای فعالیت ویروس کرونا خشکی دهان و گلو است، افزود: اگر سبزی در سحری وجود داشته باشد از کم آبی پیشگیری می شود. غذاهایی که پر پروتئین یا چرب و پرادویه هستند، توصیه نمی شوند چرا که خشکی را در گلو ایجاد می کند. برای برگشت قند خون به حالت عادی خرما بهترین خوراکی است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که هر روز باید در وعده های غذایی تعادل و تنوع را رعایت کنیم، گفت: ۶ گروه غذای اصلی داریم که باید در وعده های غذایی روزانه گنجانده شوند. پروتئین ها (گیاهی و حیوانی)، نان و غلات، میوه و سبزیجات، شیر و لبنیات باید به اندازه کافی و توصیه باید مصرف شود. بنابراین هیچ رژیم خاصی جهت سبزی خواری را توصیه نمی کنیم چرا که سیستم ایمنی بدن به پروئتین، سبزیجات، املاح، ویتامین و… نیاز دارد.

زهرا عبداللهی در پایان افزود: برای تقویت سیستم ایمنی بدن مجموعه ای از موادغذایی مختلف به مقدار کافی اگر مصرف شود سیستم ایمنی می تواند کار خود را درست کند و در مقابل بیماری ها مقاومت کند.

کلیدواژه