عقرب 13, 1395 16:50 Asia/Kabul
  • فرمانده نیروی انتظامی  جمهوری اسلامی ایران : زائران اربعین طبق تقسیم بندی به مرزها مراجعه کنند/ مرز شلمچه برای عبور زائران اتباع خارجی

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سگفت : زائران اربعین حسینی در سراسر کشور طبق تقسیم بندی استان ها به مرزها مراجعه کنند.

سرتیپ حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در بازدید از ترمینال مسافری شلمچه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیرو مصوبه شورای اربعین حسینی و ستاد مرکزی قرارگاه اربعین در ایران ، رفت و آمد زائران از ولایت ها تقسیم بندی شده، گفت : رفت و آمد  زائران در ولایت ها ی سراسر ایران طبق مصوبه شورای اربعین حسینی بین سه مرز مهران، چذابه و شلمچه تقسیم بندی شده و به زائران توصیه می شود طبق تقسیم بندی به مرز مراجعه کنند تا رفت و آمد زائران آسان شود.

وی اظهار داشت: زائران اربعین حسینی از هر پایانه مرزی که به سمت عتبات عالیات مشرف شوند، پس از زیارت از همان پایانه مرزی برگشت داشته باشند تا هیج گونه مشکلی ایجاد نشود.

اشتری افزود: زائران اربعین حسینی سعی کنند یک هفته قبل از اربعین سفر خود را شروع کنند و بعد از زیارت برای برگشت عجله نکنند و یک تا دو روز بعد از اربعین برگردند تا تجمع و ترافیکی در مرزها ایجاد نشود.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه با ایجاد زیرساخت ها و احداث پایانه مسافری در مرز شلمچه مشکلاتی که در سال گذشته داشته ایم، مرتفع شده، گفت: با همت فرماندار ویژه خرمشهر، مسئولان پایانه مرزی، دستگاههای اجرایی و نیروهای انتظامی اقدامات شایسته ای در ارائه خدمات رسانی به زائران انجام شده است.

اشتری افزود: امسال مرز شلمچه برای عبور زائران اتباع خارجی در نظر گرفته شده که در حال حاضر سالن جداگانه ای برای تردد این زائران مهیا شده است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه مرز شلمچه از نظر امنیتی وضعیت مناسبی دارد، گفت: سالن مونیتورینگ با هدف پایش تصویری نیروی انتظامی در تمام پایانه ها و در مسیر تردد زائران، راه اندازی و دوربین نصب شده است.

سردار اشتری افزود: از طریق سامانه نظارت ترافیکی تمام راه ها و مسیر های تردد زائران پایش و کنترل می شود و اگر جایی خللی یا تجمع بیش از حدی ایجاد شود ماموران با اطلاع در آن مکان اعزام شده و مدیریت صورت می گیرد.

 

کلیدواژه