جدی 28, 1401 15:09 Asia/Kabul

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تمام شاملین طرح واکسیناسیون فلج اطفال، سرخک و کووید ۱۹ در جمعیت اتباع خارجی خواست برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

داکتر سید جواد حسینی در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری اظهار داشت: این پویش که از دهم دی ماه(جدی) آغاز شده به مدت یک ماه ادامه دارد و طبق زمانبندی اعلام شده قرار است شصت هزار نفر از کودکان زیر پانزده سال واکسینه شوند.

وی افزود: برای این افراد واکسن فلج اطفال یا پولیو برای افراد از بدو تولد تا پانزده سالگی، واکسن سرخک از نه ماهگی تا پانزده سالگی، و واکسن کرونا از پنج تا پانزده سالگی انجام می شود و با توجه به اینکه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان هم به این برنامه کمک می کند، اگر شرایط فراهم شود امید است که واکسیناسیون برای بیش از شصت هزار نفر هم انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای بهمن ماه جهت غربالگری بیماری سل برای افراد بالای دوازده سال اتباع خارجی به ویژه کسانی که از کشورهای افغانستان و پاکستان به ایران آمده اند اقدام می شود و این برنامه تا اردیبهشت سال آینده ادامه خواهد داشت.

حسینی با بیان اینکه واکسیناسیون و غربالگری به صورت رایگان انجام می شود و جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند خدمات اولیه برای تمام کسانی که در ایران ساکن هستند مانند ایرانی ها ارایه شود از شاملین این طرح ها خواست به مراکز جامع سلامت مراجعه کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد یاد آور شد: واکسیناسیون فلج اطفال برای فرزندان اتباع خارجی که در ایران به دنیا می آیند مانند فرزندان ایرانی ها است و در طرح جاری هم برای نوزادان تا کودکان پانزده ساله انجام می شود.

وی در مورد افرادی که از گذشته ساکن جمهوری اسلامی ایران بوده و واکسن ها را هم به صورت منظم دریافت کرده اند اظهار داشت: با توجه به رفت و آمدهایی که با افراد تازه وارد از افغانستان می شود امکان آلودگی وجود دارد و ضروری است که شاملین آن ها هم واکسن ها را دریافت کنند تا جامعه ایمنی داشته باشیم.

 

کلیدواژه