جدی 14, 1402 17:29 Asia/Kabul

کارشناس و پژوهشگر سیاسی ایرانی تاکید کرد: حملات تروریستی معمولا در زمان هایی رخ می دهد که گروه های تروریستی و حامیان آن ها در وضعیت نامطلوبی قرار دارند.

قاسم غفوری در گفت و گو با بخش خبر رادیو دری با اشاره به انفجارهای تروریستی در کرمان در مسیر منتهی به مراسم سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: این حملات ادامه رفتارها و اقدامات کورکورانه گروه های تروریستی و حامیان آن ها است، زمانی که آن ها در وضعیت بحرانی بسر می برند برای سرپوش گذاشتن به شکست های خود دست به اقدامات تروریستی می زنند.

وی افزود: این حملات تروریستی در نهایت موجب تقویت جریان مقاومت و تضعیف حامیان گروه های تروریستی، جریان لیبرال و غرب گرایانی خواهد شد که به دنبال بحران سازی هستند.

به گفته این پژوهشگر سیاسی کشورهای غربی طی یک سال گذشته به دنبال برهم زدن فضای اجتماعی و امنیتی ایران بودند اما همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات اخیر خود اشاره کردند استقلال خواهی، وحدت و همگرایی ملت ایران و علاقه مردم به نظام اسلامی عملا آن ها را با شکست مواجه کرده است. اقداماتی هم که سرداران بزرگ مقاومت مانند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید ابومهدی المهندس انجام دادند زمینه ساز آن شد که امروز مقاومت منطقه، تعیین کننده سرنوشت معادلات است، چنانکه در غزه، عراق، یمن و سوریه شاهد این مساله هستیم.

غفوری عنوان کرد: با توجه به وضعیتی که گروه های تروریستی و حامیان آن ها در منطقه با آن مواجه شده اند این اقدام تروریستی ادامه تلاش های گذشته برای برهم زدن امنیت ایران اسلامی و انتقام گرفتن از مردم به خاطر انسجام، وحدت و علاقه شان به نظام اسلامی و آرمان های آن است. ضمن اینکه گروه های تروریستی و حامیان آن ها مانند امریکا و رژیم صهیونیستی همواره بحران سازی و جنایت را وسیله ای برای سرپوش گذاشتن به شکست های خود قرا رمی دهند.

وی بیان کرد که به این ترتیب این گروه ها و حامیان آن ها طی روزهای اخیر اقدامات تروریستی خود را تشدید کرده اند که اقدام تروریستی در کرمان، ترور معاون حماس در لبنان و ترور سردار سید رضی در سوریه نشان دهنده آن است که کشورهای غربی بار دیگر دچار بحران و استیصال شده اند و رژیم صهیونیستی هم در عرصه جنگ غزه و عرصه داخلی خود با بحران مواجه است.

این کارشناس سیاسی گفت: این رویدادهای تروریستی در شرایطی انجام می شود که آن ها در وضعیت نامطلوبی قرار دارند و برای سرپوش گذاشتن به شکست های خود و انحراف افکار عمومی به دنبال راهکارهای موقتی هستند اما تجربه ثابت کرده که اینگونه حملات تروریستی نه تنها باعث عقب نشینی ملت ها نمی شود بلکه زمینه ساز تقویت و گسترش روحیه مقاومت می شود به عنوان مثال در گذشته رژیم صهیونیستی هر جنایتی که در فلسطین انجام می شد پاسخی دریافت نمی کرد اما امروز با وجود ترور تعدادی از سرداران مقاومت، جریان مقاومت در غزه و کرانه باختری ابعاد گسترده تری به خود گرفته و این نشان دهنده گسترش تفکر مقاومت در عرصه جهانی است.

غفوری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به جهاد تبیین و قدرت نرم در دیدار با مداحان هم گفت: غرب با در اختیار گرفتن فضای افکار عمومی و رسانه ها به دنبال القاء اندیشه های خود در عرصه بین الملل بوده است، از اینرو امروز ضروری است که در کنار تقویت بنیه نظامی و دفاعی در حوزه قدرت نرم و ارتباطات اجتماعی و تبیین حقایق به ویژه برای نسل جوان هم کار شود.

وی اضافه کرد: با توجه به ارتباطات مردمی که جامعه مداحان دارند می توانند نوعی همدلی و ارتباط مردمی را ایجاد کنند و با افزایش سواد رسانه ای خود و استفاده از ظرفیت های مردمی که با آن ها در ارتباط هستند اقدام به جهاد تبیین در برابر القائات رسانه ای غربی ها کنند.

 

کلیدواژه