جوزا 30, 1403 14:20 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی و فعال رسانه ای افغان تاکید کرد: کابینه رژیم صهیونیستی به اندازه ای متزلزل و مستاصل است که حتی نمی تواند بر سر چگونگی توقف جنگ به تفاهم برسد.

حجت الاسلام سید بصیر احسانی مسوول گروه رسانه ای منجی مدیا در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری در مورد چالش های رژیم صهیونیستی مانند اختلافات در درون کابینه این رژیم، تظاهرات گسترده در سرزمین های اشغالی علیه کابینه آن، انحلال کابینه جنگ رژیم صهیونیستی، درخواست انتخابات زودهنگام و درخواست برکناری نتانیاهو نخست وزیر این رژیم گفت: رژیم صهیونیستی دچار تزلزل و استیصال شدیدی شده است.

وی افزود: از انگیزه های تشکیل کابینه جنگ در دولت صهیونیستی پس از عملیات طوفان الاقصی نمایش وحدت بین تمام احزاب و گروه های آن در تصمیم گیری برای جنگ در غزه و ارایه چهره متحد و یکدست در عرصه جهانی از شاکله صهیونیست های ساکن سرزمین های اشغالی بود اما پس از چند ماه، بروز اختلافات و درگیری ها بین اعضای کابینه نتانیاهو نشان داد که نه تنها رژیم صهیونیستی فاقد استراتژی یکپارچه در جنگ غزه است بلکه حتی نمی تواند بر سر چگونگی توقف جنگ به تفاهم برسد.

به گفته این کارشناس سیاسی این تصویر شکست خورده که با حضور افراطیونی مانند بن گویر در حال عمیق تر شدن بود نتانیاهو را به سمت انحلال کابینه جنگ سوق داد تا نابسامانی های عرصه تصمیم گیری صهیونیست ها کمتر به جهان مخابره شود، اما این روند یعنی انحلال کابینه جنگ، فشارهای افکار عمومی، اختلافات درون کابینه رژیم صهیونیستی و کناره گیری های افرادی مانند بنی گانتس از کابینه جنگ نتانیاهو استیصال در رژیم صهیونیستی را نشان می دهد. این روند هم جمعیت صهیونیستی را تحت تاثیر قرار می دهد و هم بقای این رژیم منحوص را زیر سوال می برد.

احسانی عنوان کرد: نتانیاهو نمی تواند بیش از این به جنگ در غزه و رفح ادامه دهد زیرا شکست واضحی در این جنگ خورده و نتوانست به قول خود در از بین بردن حماس عمل کند، امروز حماس با قدرت سر جای خود است، اسیران صهیونیست در اختیار آن است و شرایط آتش بس را اگر اتفاق بیفتد خودش تعیین می کند، بنابراین نتانیاهو مجبور است به جنگی فراتر از غزه و رفح دست بزند مثلا به جنگ با حزب الله لبنان اقدام کند که آن هم این رژیم را در مسیر نابودی قرار می دهد.

این فعال رسانه ای گفت: فشارها بر رژیم صهیونیستی چه در کف خیابان ها و چه در بدنه رژیم صهیونیستی و احزاب مختلف به ویژه راست های افراطی آنقدر زیاد است که نتانیاهو تسلیم این فشارها خواهد شد، انتخابات زودهنگام برگزار می شود و نتانیاهو حکومت را واگذار خواهد کرد.

وی با اشاره به برخی گمانه زنی ها در مورد آمادگی رژیم صهیونیستی برای حمله به جنوب لبنان و تلاش امریکا برای ممانعت از آن هم اظهار کرد: نتانیاهو اکنون در فشار بی سابقه ای قرار گرفته و بقای خود در کابینه رژیم صهیونیستی را منوط به ایجاد درگیری هایی می داند که از انتخابات و مسایل دیگر جلوگیری کند، احتمال حمله اش به جنوب لبنان هم وجود دارد اما چون در جنگ با حماس شکست فاحشی خورد و نمی تواند دامنه جنگ را جمع کند قطعا در جنگی بزرگتر آن هم با حزب الله لبنان شکست بزرگتری خواهد خورد، به این ترتیب آبروی رژیم صهیونیستی بیش از پیش خواهد رفت و روند نابودی اش تسریع خواهد شد.

 

کلیدواژه