عقرب 12, 1397 17:32 Asia/Kabul
  •  افول قدرت نرم امریکا ؛  محور سخنان رهبر معظم انقلاب در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی

حضرت آیت الله خامنه ای  ،رهبر معظم انقلاب ،صبح امروز (شنبه) در آستانه ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار، در دیدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان، گفتند : قدرت نرم امریکا به معنای «اقناع و قبولاندن نظر خود به کشورهای دیگر»، اکنون در ضعیف ترین موقعیت ممکن قرار دارد.

رهبر معظم انقلاب همچنین  به شکست شیطان بزرگ در تحقق توطئه های ۴۰ سال اخیر خود علیه ایران اشاره کردند و گفتند: تسخیر لانه جاسوسی(سفارت) امریکا به دست دانشجویان، سیلی ملت ایران به امریکا بود.

 ملت ایرن در همه این سال ها نشان داده است  که مصمم و خستگی‌ناپذیر در مقابل توطئه های آمریکا ایستاده است. امریکا  اما با همان تصورات توهم امیز خود بدنبال  فلج کردن اقتصادی و عقب نگه داشتن ایران است. سخنان سخیف رئیس‌جمهور امریکا و تکرار تحریم ها و استمرار اتهام های بی اساس علیه ایران نشان می‌دهد  که امریکا همچنان در حال  توطئه و خصومت ورزی  است.

مقام های امریکا از ترامپ تا جان بولتون و پمپئو به صراحت بر ادامه  این خصومت ورزی تاکید می کنند. اما آنچه در جنگ اقتصادی نیز اتفاق افتاده، بر خلاف خواست امریکا است.

امروز تنها کشوری که امریکا کوچکترین نقشی در تصمیمات آن ندارد، جمهوری اسلامی ایران است.  آمریکا با اقدامات نا هنجار ؛خود را در موقعیتی انفعالی در عرصه  بین‌المللی قرار داده است.در عرصه اقتصادی نیز  حرکت  ایران به سمت خودکفایی و تولید در داخل است که با تکیه بر دانش بومی و خلاقیت و استعدادهای جوانان ایران  سرعت گرفته است و این حرکت ها  به معنای شکست امریکا است.رویکرد امریکا به تحریم ها به این معنا است که امریکا هیچ راه دیگری برای مقابله با نظام اسلامی به غیر از تحریم اقتصادی ندارد اما همین تحریم های اقتصادی نیز شکننده است  و امریکا با این شکست، یک سیلی دیگر نیز از ملت ایران خواهد خورد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، پیش از این نیز در  بیاناتی  خصومت عمیق امریکا با ملت ایران را موجب کوری چشمِ محاسباتی امریکایی‌ها و تکرار اشتباهات آنها دانستند و گفتند: امریکایی‌ها از روز اول پیروزی که انقلاب یک نهال باریک بود، دشمنی را شروع کردند و امروز هم که جمهوری اسلامی به درخت سرسبز و تناوری تبدیل شده، به همان توطئه‌های بی‌نتیجه ادامه می‌دهند چرا که خصومت و کینه‌ورزی، آنها را از دیدن و درک واقعیات و ارزیابی درست محروم کرده است.

 اقتدار جمهوری اسلامی و شکست ناپذیری ملت ایران  واقعیتی انکار  ناپذیر است. این واقعیت ها را نمی توان نادیده گرفت.هر تصوری  بر خلاف این واقعیت سبب  ارزیابی غلط  از وضعیت و قدرت درونی ملت ایران می شود و این همان خطایی است که امریکا در حال تکرار آن است .

آنگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی  در سخنان  امروز شان خاطر نشان کردند از زمان روی کار آمدن رئیس جمهور فعلی امریکا نه تنها ملتها بلکه دولتهای اروپا، چین، روسیه، هند، افریقا و امریکای لاتین نیز با تصمیم های امریکا صراحتاً مخالفت می کنند. زیرا یکجانبه‌گرایی واشنگتن تهدیدی نه فقط برای ایران بلکه برای همه جهان است.

کلیدواژه