دیپلمات روس: گفت‌ وگوهای احیای برجام وارد مرحله تهیه پیش‌نویس شده است
(last modified 1400-01-30T11:29:19+00:00 )
حمل 30, 1400 15:59 Asia/Kabul
  • دیپلمات روس: گفت‌ وگوهای احیای برجام وارد مرحله تهیه پیش‌نویس شده است
    دیپلمات روس: گفت‌ وگوهای احیای برجام وارد مرحله تهیه پیش‌نویس شده است

سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان‌ های بین‌ المللی مستقر در وین، پایتخت اتریش گفت، گفت‌ و گو های احیای این توافق هسته ای در وین وارد مرحله تهیه پیش‌نویس شده است.

به گزارش رادیو دری، «میخائیل اولیانوف» سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان‌ های بین‌ المللی مستقر در وین امروز دوشنبه با بیان مطلب مذکور در توئیتر اعلام کرد، هنوز با راهکارهای عملی جهت احیای برجام فاصله هست.

"سیدعباس عراقچی" معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز بعد از نشست روز شنبه کمیسیون مشترک برجام در وین در توییتر نوشت: "بعد از چندین روز گفت وگوهای فشرده،  به نظر می رسد اکنون در مسیر درستی قرار گرفته ایم. با این حال راه دشواری در پیش است."

معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر شنبه نیز در اظهاراتی با بیان اینکه به نظر می رسد تفاهم جدیدی در حال شکل گرفتن است، گفت: مذاکرات هم اکنون به مرحله ای رسیده که طرف ها می توانند روی یک متن مشترک شروع به کار کنند. هیأت ایرانی متن مورد نظر خود را آماده و به همه طرف ها ارائه کرده است.

نشست کمیسیون مشترک برجام ظهر شنبه در وین، پایتخت اتریش برگزار شد.

در این نشست "انریکه مورا" معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نمایندگان ایران، فرانسه، آلمان، بریتانیا، چین و روسیه حضور داشتند.

کلیدواژه