نیویورک تایمز:رویکرد ترامپ درقبال ایران، برای آمریکا و اسرائیل فاجعه‌بار بود
(last modified 1400-09-10T10:24:57+00:00 )
قوس 10, 1400 14:54 Asia/Kabul
  • نیویورک تایمز:رویکرد ترامپ درقبال ایران، برای آمریکا و اسرائیل فاجعه‌بار بود
    نیویورک تایمز:رویکرد ترامپ درقبال ایران، برای آمریکا و اسرائیل فاجعه‌بار بود

توماس فریدمن کارشناس مسایل راهبردی در آمریکا با انتشار مقاله ای در روزنامه "نیویورک تایمز"، سیاست غلط رئیس جمهوری سابق آمریکا درقبال ایران را نه تنها برای این کشور بلکه برای اسرائیل نیز فاجعه آمیز ارزیابی کرد.

به گزارش رادیو دری؛" توماس فریدمن" ستون‌نویس برجسته روزنامه نیویورک تایمز در بخشی  از مقاله خود در این روزنامه آمریکایی نوشت: تصمیم "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری سابق آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای یکی از احمقانه‌ترین، ضعیف‌ترین و غیرسازنده ترین تصمیمات مرتبط با مساله امنیت ملی آمریکا در دوران پس از جنگ سرد بوده است.

در این مقاله آمده است: ایران در این دور از مذاکرات وین، با توجه به پیشرفت هایی که اخیرا در حوزه هسته ای داشته نسبت به دوره های قبلی با دستی پُرتر حاضر شده است .

فریدمن افزوده است: دولت بایدن در این دور از مذاکرات برگ برنده چندانی ندارد؛ در این بازی، بایدن در بلوف زدن برای استفاده از زور علیه ایران چندان حرفه ای نیست و خود را گرفتار یک مبارزه دیپلماتیک مبهم با ایرانی ها کرده است.

 سومین روز از مذاکرات وین امروز (چهارشنبه) در حالی پیگیری می‌شود که قرار است پس از دو روز مذاکره درباره موضوعات اصلی، چشم انداز ادامه گفت‌وگوها با محور لغو تحریم‌ها مشخص شود.

جمهوری اسلامی ایران از اراده و خواست کافی برای دستیابی به یک توافق منصفانه که تأمین‌کننده منافع ملت ایران باشد برخوردار است و آمادگی دارد تا در صورتی که طرف‌های مقابل مواضعی سازنده اتخاذ کنند، در کمترین زمان به توافق برسد. 

 مذاکرات وین؛ عزم و اراده ایران برای دستیابی به توافق خوب

روسیه درباره روند مذاکرات وین برای لغو تحریم ها خوشبین است

کلیدواژه