قوس 01, 1395 08:57 Asia/Kabul
  •  اذعان اوباما به نادیده گرفته شدن برخی قوانین بین المللی از سوی واشنگتن

رئیس جمهوری آمریکا در آخرین نشست خبری خود در خارج از این کشور اذعان کرد: واشنگتن در برخی موارد از جمله اجرای قوانین حقوق بشری و دیگر هنجارهای بین المللی کوتاهی کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، "باراک اوباما" روز یکشنبه در لیما پایتخت پرو پذیرفت که واشنگتن در برخی موضوعات داخلی و یا بین المللی از جمله در آمریکای لاتین به سبب تخطی در اجرای قوانین در مظان برخی اتهامات قرار گرفته است. 

اوباما  افزود: در دیدار روز یکشنبه با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در لیما بر لزوم همکاری مذاکره کننده گان روسیه، آلمان، فرانسه، آمریکا و اوکراین برای حل بحران این کشور تاکید کرده است.

باراک اوباما همچنین ابراز امیدواری کرد که پیش از پایان دوران ریاست جمهوری اش، توافقنامه مینسک به طور کامل در اوکراین اجرایی شود.

رئیس جمهوری آمریکا در خصوص بحران سوریه نیز با اشاره به حملات هوایی روسیه و سوریه ضد تروریست ها در حلب تاکید کرد: به چشم انداز کوتاه مدت حل بحران این کشور خوش بین نیست.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای سرنگون کردن دولت قانونی "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه آغاز شده است.

باراک اوباما در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی آسیا - اقیانوس آرام (APEC) تصمیم گرفته اند "پیمان تجارت آزاد" را که از سوی "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری منتخب آمریکا مورد مخالفت قرار گرفته است، اجرا کنند.

 

کلیدواژه