عفو بین الملل: تاکتیک های جنگی اوکراین غیرنظامیان را به خطر می اندازد
(last modified 1401-05-13T06:52:33+00:00 )
اسد 13, 1401 11:22 Asia/Kabul
  • عفو بین الملل: تاکتیک های جنگی اوکراین غیرنظامیان را به خطر می اندازد
    عفو بین الملل: تاکتیک های جنگی اوکراین غیرنظامیان را به خطر می اندازد

عفو بین‌الملل اعلام کرد، نیروهای اوکراینی با ایجاد پایگاه‌ها و سیستم‌های تسلیحاتی در مناطق مسکونی پرجمعیت، غیرنظامیان را به طور عمدی در معرض آسیب قرار داده‌اند.

به گزارش رادیو دری، اگنس کالامارد، دبیرکل عفو بین‌الملل گفت: ارتش اوکراین به کرات پایگاه هایی را نیز در مدارس در شهرها و روستاهای دونباس و در منطقه میکولایف ایجاد کرده است.

در شهری در شرق اودسا، عفو بین‌الملل شاهد الگوی گسترده‌ای از تجمع سربازان اوکراینی بود که از مناطق غیرنظامی برای اسکان و محل استقرار استفاده می‌کردند، از جمله استقرار خودروهای زرهی و استفاده از دو مدرسه.

محققان عفو ‌بین الملل چندین هفته را صرف بررسی حملات روسیه در مناطق خارکف، دونباس و میکولایف کردند و مصاحبه هایی با بازماندگان، شاهدان و بستگان قربانیان حملات صورت دادند.

در طول این تحقیقات، محققان شواهدی از حملات نیروهای اوکراینی از داخل مناطق مسکونی پرجمعیت و همچنین مستقر در ساختمان‌های غیرنظامی در ۱۹ شهر و روستا در این مناطق یافتند. 

عفو بین‌الملل اخیرا با وزارت دفاع اوکراین تماس و این موارد را به آنها گوشزد کرد.

کشورهای غربی به‌ ویژه آمریکا طی سال‌ های گذشته از دولت اوکراین حمایت‌ های مالی و نظامی گسترده‌ ای داشته و پس از شروع درگیری‌ ها در این کشور نیز به حمایت‌ های خود در کنار اعزام مزدور ادامه داده‌ اند.

تعمیر بالگردهای افغانستان در اوکراین جان نظامیان را به خطر می‌اندازد

کلیدواژه