حمل 31, 1403 13:39 Asia/Kabul
  • دبیر کل سازمان ملل: خطای محاسباتی در غرب آسیا، برای جهان فاجعه بار خواهد بود
    دبیر کل سازمان ملل: خطای محاسباتی در غرب آسیا، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

دبیرکل سازمان ملل متحد با هشدار درباره اوضاع جاری در غرب آسیا تاکید کرد، فقط یک اشتباه محاسباتی می تواند برای کل منطقه و سراسر جهان فاجعه بار باشد.

به گزارش رادیو دری، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی عمیق از آنچه به دلیل جنایات صهیونیست‌ها در غرب آسیا در جریان است، گفت، این منطقه بر لبه پرتگاه قرار گرفته است.

گوترش افزود: تشدید تنش‌ها در منطقه، اهمیت حمایت از تلاش های همراه با حسن نیت برای یافتن صلح پایدار در غرب آسیا و تشکیل کشور مستقل فلسطین را بیش از هر زمان دیگری افزایش داده است.

دبیر کل سازمان ملل متحد خطاب به صهیونیستها تاکید کرد، توقف خشونت و جنگ در کرانه باختری رود اردن و پایان دادن به نسل کشی در باریکه غزه به طور قابل توجهی تنش‌ها را در سراسر منطقه کاهش خواهد داد.

رژیم صهیونیستی از 15میزان گذشته با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی این رژیم نامشروع شده است. 

بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به باریکه غزه  تاکنون به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر و شمار زخمی‌ها به ۷۶ هزار و ۶۶۴ نفر رسیده است.

 

کلیدواژه