خون های به ناحق ریخته شده در فلسطین ریشه صهیونیسم را می خشکاند
(last modified 1403-02-20T08:52:36+00:00 )
ثور 20, 1403 13:22 Asia/Kabul
  • خون های به ناحق ریخته شده در فلسطین ریشه صهیونیسم را می خشکاند

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان تاکید کرد: خون های به ناحق ریخته شده در فلسطین توسط رژیم صهیونیستی، ریشه صهیونیسم را خواهد خشکاند.

حجت الاسلام محمد مختاری در گفت و گو با بخش خبر رادیو دری  با اشاره به تظاهرات و اعتراضات گسترده دانشجویان امریکایی و سایر کشورهای غربی و بروز موج ضد صهیونیستی در جهان اظهار کرد: بیداری ایجاد شده در سطح دنیا سرانجام رژیم صهیونیستی را در سراشیبی سقوط قرار می دهد و خون های به ناحق ریخته شده در فلسطین ریشه صهیونیسم را خواهد خشکاند.        

وی بیان کرد: با وجود تذکرات بسیاری از کشورها و نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل متحد در خصوص خوداری رژیم صهیونیستی از حمله به رفح و علی رغم اینکه مذاکرات در مورد آتش بس به نقاط پایانی نزدیک شده بود بنیامین نتانیاهو اقدام وحشیانه دیگری را آغاز و به رفح حمله کرد.

این کارشناس افغان گفت: در حالیکه نمایندگان حماس با کلیات طرح آتش بس که از طرف قطر و مصر ارایه شده بود، اعلام موافقت کرده بودند باز هم رژیم صهیونیستی به رفح حمله کرد و این بیانگر آن است که تیم صدر نشین کابینه این رژیم با اهداف تیمی و شخصی دست به این اقدام زده است.

به گفته مختاری صهیونیست ها به هیچ اصل انسانی، اخلاقی و بین المللی پایبند نیستند، مسدود کردن مرز رفح هم در حقیقت زانو گذاشتن بر گلوی مردم در محاصره غزه است که باید اقدامات اساسی در این خصوص انجام شود زیرا در غیر اینصورت پیامدهای جهانی بسیار سنگینی خواهد داشت.

این کارشناس سیاسی با اشاره به حمله پهپادی حزب الله لبنان به مواضع صهیونیست ها گفت: همانگونه که جبهه مقاومت در گذشته هم از نقاط مختلف جهان اسلام اقداماتی علیه رژیم صهیونیستی انجام داده، ممکن است جبهات دیگری نیز علیه این رژیم باز شود، اقدامات حزب الله لبنان هم شدید تر و کیفی تر شده است. در برابر جنایات اخیر صهیونیست ها هم اقدامات شدید تری از سوی جبهه مقاومت انجام خواهد شد که می تواند فشارهای اقتصادی و امنیتی بیشتری بر رژیم صهیونیستی وارد کند.

وی اضافه کرد: به این ترتیب ممکن است به زودی شاهد فروپاشی کابینه نتانیاهو باشیم چنانکه بعضی از وزیرانش او را تهدید به خروج از این کابینه کرده اند، بنابراین فشارهای سیاسی از درون کابینه صهیونیستی از یک طرف و فشارهای جامعه جهانی از طرف دیگر، این رژیم را مجبور به عقب نشینی خواهد کرد.

 

کلیدواژه