اسد 12, 1400 17:02 Asia/Kabul
  • کشته و زخمی شدن بیش از ۱۲۰ عضو طالبان در شمال افغانستان
    کشته و زخمی شدن بیش از ۱۲۰ عضو طالبان در شمال افغانستان

نظامیان افغانستان در شمال این کشور از کشته و زخمی شدن بیش از ۱۲۰ تن از مخالفان مسلح دولت خبردادند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، دفتر مطبوعاتی قول اردوی ۲۰۹ شاهین در خبرنامه ای اعلام کرد ، در حملات نظامی که علیه مخالفان مسلح دولت در ولایات جوزجان،بلخ فاریاب و سمنگان انجام گرفته ۱۲۲ تن از افراد گروه طالبان به هلاکت رسیده ویا زخمی شده اند. 
خبرنامه تصریح کرده که شب گذشته گروه طالبان حملات مسلحانه را از دو جهت بالای کمربند های امنیتی شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان آغاز کرده بودند که با مقاومت نظامیان افغان مواجه شدند .
در این درگیری که با حمایت نیروهای بسیج مردمی از سربازان دولتی همراه بوده تلفات قابل توجهی به گروه طالبان وارد شد. 
خبرنامه افزوده که در نتیجه تبادل آتش میان طرفین ۵۷ تن از شبه نظامیان گروه طالبان کشته و ۱۸ تن دیگرشان زخمی شده اند. 
خبرنامه قول اردوی ۲۰۹شاهین از انجام حملات هوایی و وارد شدن تلفات به مخالفان مسلح دولت در مربوطات ولایت بلخ نیز خبر داده است. 
خبرنامه یاد آور شده که روز گذشته نیروی هوایی ارتش ملی افغانستان تجمعات گروه  طالبان را در مناطق سرچشمه صیاد ولسوالی خلم، روستای تندورک ولسوالی چهارکنت و تنگی شفای ولسوالی شولگره مورد هدف قرار دادند. 
گفته شده که در این حملات هوایی در مجموع ۱۶تن از افراد گروه  طالبان به کشته و ۳ تن دیگرشان زخمی شده اند. 
نظامیان افغانستان درشمال این کشور همچنان از کشته و زخمی شدن ۱۶ تن دیگر از افراد گروه طالبان در ولایت فاریاب خبر داده اند .
خبرنامه به نقل از محمدحنیف رضایی سخنگوی مطبوعاتی ارتشیان افغانستان درشمال این کشور گفته است که نظامیان افغان تجمعات مخالفان مسلح دولت را در مرکز ولسوالی پشتونکوت ولایت فاریاب هدف گلوله های توپخانه ای قراردادند که در نتیجه ۱۲ طالب کشته و ۴ تن دیگرشان زخمی شده اند .
خبرنامه قول اردوی ۲۰۹ شاهین گفته است : که نیروی هوایی افغانستان یک تجمع افراد طالبان را در منطقه لوله کمر ولسوالی دره صوف بالای ولایت سمنگان هدف حملات خویش قرار دادند که در نتیجه ۹ عضو طالبان کشته و ۳ تن دیگر زخمی شده اند.

تلفات طالبان در درگیری با نظامیان افغان در شمال افغانستان

کلیدواژه