شورای مقاومت ملی افغانستان: کشور ما نیازمند یک دولت قانونمند و مقتدر است
(last modified 1403-05-29T04:45:38+00:00 )
اسد 29, 1403 09:15 Asia/Kabul
  • شورای مقاومت افغانستان:کشور ما نیازمند یک دولت قانونمند و مقتدر است
    شورای مقاومت افغانستان:کشور ما نیازمند یک دولت قانونمند و مقتدر است

شورای مقاومت برای نجات افغانستان همزمان با سالروز استرداد استقلال این کشور در بیانیه ای تاکید کرد: افغانستان نیازمند شکل‌گیری یک دولت قانومند و مقتدر است که بتواند از آزادی کشور، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی صیانت کند.

به گزارش رادیو دری؛ شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در این بیانیه با اشاره به تاریخ مبارزات مردم افغانستان علیه کشورهای استعمارگر و اشغالگر یادآور شده است که مردم این کشور در 28 اسد سال 1298 خورشیدی، کشور را به استقلال رساندند، اما اقدامات و رویکردهای ناشیانه حکومت‌های وقت، سبب برقرار نشدن ثبات و شکل‌گیری جامعه ایده‌آل در کشور شد.

 این بیانیه به هجوم شوروی سابق به افغانستان در سال‌های پس از استقلال اشاره و تصریح کرده است: مردم افغانستان برای آزادی، قربانی‌های بی‌شمار داده و نمونه‌ آن نیز کشته و زخمی‌شدن صدها هزار نفر در دوره جنگ علیه شوروی سابق و بیست سال اخیر است.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در ادامه این بیانیه مدعی شده است که امروز نیز کشور در اشغال یک گروه متحجر و پیرو بیگانگان است و تداوم وضعیت کنونی که در کنار استقلال سیاسی، آزادی شهروندی نیز وجود ندارد، افغانستان را بیشتر از پیش به انزوا می‌کشاند و به لانه امن تروریسم مبدل می‌کند.

شورای مقاومت افغانستان: توافق دوحه برای ملت افغانستان فاجعه آفرید

شورای ملی مقاومت افغانستان: گزارش شورای امنیت، از استبداد طالبان پرده برداشت

شورای مقاومت افغانستان بر تشکیل دولت مبتنی بر انتخابات در این کشور تاکید کرد

کلیدواژه