حوت 13, 1401 16:02 Asia/Kabul
  • اسلامی: سفر \
    اسلامی: سفر \"رافائل گروسی\" به ایران پیام‌آور روابط حرفه‌ای ایران و آژانس است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد : سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران پیام‌آور روابط حرفه ای کاری تهران با آژانس است.

"رافائل گروسی "  مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، 3  مارس 2023 / 12 حوت 1401   وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد و مورد استقبال رسمی «بهروز کمالوندی» سخنگوی  سازمان انرژی اتمی قرار گرفت.

به گزارش رادیو دری،  «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران  امروز (شنبه )  در کنفرانس خبری مشترک با «رافائل گروسی»  گفت : آژانس بین المللی انرژی اتمی باید بتواند وظایف خود را در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران در چارچوب ضوابط پادمان پابرجا و اطمینان بخش نگه دارد.

اسلامی افزود : در هفته‌ای که گذشت بیست و نهمین کنفرانس هسته‌ای را که به صورت ملی برگزار شد در دانشگاه شهید بهشتی برگزار و با مدیرکل آژانس  توافق کردیم که از کنفرانس سی‌ام به بعد این کنفرانس بین المللی خواهد بود که با مشارکت آژانس انجام خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران  درباره اینکه آیا توافقی درباره مسائل پادمانی و بیانیه مشترک  صادرخواهد شد  گفت: در گزارش گروسی شناسایی ذره 84 درصد آماده بود و غنی‌ سازی 84 درصد نبود.

اسلامی خاطرنشان کرد :  در قالب یک الگوی تعاملی به سمت حل‌وفصل مسائل می رویم. 

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی  نیز در این کنفرانس خبری با بیان اینکه آماده هستیم که کار را با ایران به پیش ببریم، گفت: مذاکرات احیای برجام در دستور کار قرار دارد و ادامه می یابد؛ کاری که انجام می دهیم و توافق خوبی که قرار است به آن برسیم، به احیای برجام کمک کننده خواهد بود.

گروسی، درباره تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات هسته ای ایران افزود :  در کنفرانس های عمومی آژانس این تهدیدها و حمله به تاسیسات و نیروگاه های اتمی محکوم شده است.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی  تاکید کرد:  هرگونه اقدام نظامی  کاملا محکوم و غیرقانونی است و خارج از روند ساختاری است که طبق آن عمل می کنیم.

گروسی،  همچنین گفت :  کار مشترک  درچارچوب توافق جامع پادمان که بین ایران و آژانس وجود دارد، مهم است؛  در حال تعیین آن هستیم که بتوانیم به بهترین شکل آن را انجام دهیم.

 

 

کلیدواژه