سنبله 22, 1402 13:14 Asia/Kabul
  • رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: تا رفع کامل تحریم‌ها روند فعلی را ادامه می‌دهیم
    رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: تا رفع کامل تحریم‌ها روند فعلی را ادامه می‌دهیم

رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: تا رفع کامل تحریم‌ها روند فعلی را ادامه می‌دهیم.

به گزارش رادیو دری، اسلامی امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت افزود: در بخش برجامی طبیعی است که طبق قانون اقدام راهبردی به دلیل اینکه طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرده است جمهوری اسلامی ایران نیز بازگشت از تعهدات دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین گفت: کشورهای اروپایی نباید انتظار داشته باشند که ایران  به طور کامل برجام را اجرا کند و آنها هیچ‌یک از تعهداتشان را انجام ندهند.

"محمد اسلامی" رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: تا مادامی که آنها (آمریکا و غرب) به تعهداتشان عمل نکنند و تحریم‌ها کامل رفع نشود همین روند فعلی را ادامه می‌دهیم و در گزارش آژانس هم مشهود است.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: موارد پادمانی که ۴ مورد بود نیز اکنون به دو مورد کاهش پیدا کرده است و در حال گفت و گو هستیم، روشنگری های لازم انجام شده و مدارک زیادی را به آژانس ارائه کرده ایم.

اسلامی خاطرنشان کرد: شکل‌گیری این پرونده متاثر از دشمنی، پرونده‌ سازی و اتهاماتی است که نسبت داده‌ اند و با دشمنی مواجه هستیم که ۲۲ سال است این موضوعات را مطرح می کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره روند آتی نشست شورای حکام نیز گفت: روند فعلی نشان نمی‌دهد که فضا به سمت قطعنامه و یا حرکت‌هایی برود که بخواهد ایران را به عکس‌العمل‌های قانونی مستحکم و قاطع وادار کند.

چین: برجام باید به طور کامل اجرا شود

کلیدواژه